Steeds gedachten aan zelfmoord plegen

  • 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Elke keer komen die gedachten steeds weer en steeds meer. Ik weet niet meer wat te doen. Ik ga een zelfmoordpoging doen. Ik heb alles al geprobeerd en zo kan ik niet leven.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hey @GebruikerLois,

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt.

Zelfmoord is niet de oplossing. Je voelt je nu slecht en ziet het niet meer zitten. Maar er zijn andere mogelijkheden. 

Misschien is het een idee om het met iemand te bespreken. Dit kan opluchten en dan loop je er ook niet zo alleen mee rond. 
Je zou met iemand uit je omgeving kunnen praten, zoals: je ouders, iemand op school, een vriend/vriendin, iemand anders die je vertrouwt. Je zou ook met 113 zelfmoordpreventie kunnen bellen of chatten. Dit is gratis en annoniem, en ze zijn 24/7 bereikbaar. Het nummer is: 0800-0113 en je kan chatten via: https://www.113.nl . Je kan natuurlijk ook met De Kindertelefoon bellen of chatten.

Wat je nu op de korte termijn ook zou kunnen doen om jezelf vanavond veilig te houden is:

  • afleiding zoeken. Je kunt bijvoorbeeld: tekenen, lezen, een serie kijken, muziek luisteren, een podcast luisteren of iets anders wat je leuk vindt om te doen.
  • ontspannen. Je kunt bijvoorbeeld: even een douche nemen, ontspanningsverenigingen doen, etc.
  • slapen. Als je nog wakker bent kun je proberen te gaan slapen. Dan kan je morgen verder kijken naar ze bovenstaande opties.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes.

 

Joeeeee

Heey GebruikerLois,

Wat vervelend dat je zo'n erge strijd in je gedachten hebt rondom zelfmoord.

Ik kan me voorstellen dat dit voorkomt uit een gevoel van uitzichtloosheid, wat je zelf ook beschrijft: zo kan ik niet leven.

Zelfmoord kan dan een oplossing zijn, maar zelfmoord is een hele definitieve oplossing. Terwijl je situatie of problemen vaak tijdelijk zijn. Daarom zou het jammer zijn als je een zelfmoordpoging doet.

Ik kan je gedachten en gevoelens wel begrijpen, zelf worstel ik hier ook mee. In een van je andere topics vertelde je dat je met je zus over je zelfmoordgedachten ging praten. Is het een idee om nu ook met je zus te praten? Nu zij het weet kan ze je hierin steunen en hoef je het niet alleen te dragen. Misschien kunnen jullie dan samen verder nadenken over een andere oplossing dan zelfmoord. Want die zijn er echt!

Verder sluit ik me aan bij Jaivy, je kunt ook altijd 24/7 contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie. Zij kunnen ook met jou meedenken naar andere oplossingen dan zelfmoord en gewoon even naar je verhaal luisteren. Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

 

Reageer