Hey hoi,
Zoals jullie misschien doorhadden ben ik een maand of 2 echt inactief geweest. Geen idee precies hoe lang haha. Dat kwam doordat ik het superdruk heb met school. Hieronder staat ff wat meer uitgelegd hoe mijn leven nu is, lees lekker op je gemakje door :)
- Update vriendje:
Het is nog steeds aan! We hebben nu al meer dan 4 maanden een relatie. En dan te beseffen dat dit voor ons beide de eerste echte serieuze relatie is De laatste maand ging het echt slecht met hem mentaal. Ik heb er geprobeerd voor hem te zijn en ik merkte dat hij dat zo fijn vond, stiekem toch fijn zo'n zorgzame vriendin
Daarna ging het beter, maar in de afgelopen weken is hij heel ziek geworden. Hij moest naar het ziekenhuis en kreeg een infuus met antibiotica. Ik zal er niet te veel op in gaan, omdat ik bang ben dat mensen dit verhaal gaan herkennen. Maar we hadden met de hele klas een kaartje gestuurd, ik had expres even stiekem hartjes bij mijn naam gezet haha. Zelf had ik ook nog een mooie kaart gemaakt en daar was hij heel blij mee.
we zijn ook op dubbeldate geweest!! Het was supergezellig
Ik hou echt heel erg van hem en hij ook van mij!
- Update school:
Het gaat zo supergoed op school! Ik mag elke dag vanaf het 2de uur starten (behalve op vrijdag want blokuur gym) en dat bevalt heel goed. Vorig schooljaar was ik natuurlijk heel onregelmatig op school waardoor ik veel lesstof maar half snapte. Ook maakte ik toen geen huiswerk en toetsen mee. Maar nu gaat het zo goed, ik heb helemaal mijn plekje gevonden. Ik kom regelmatig op school en ik maak huiswerk en toetsen mee. Soms blijf ik wel even dagje thuis, maar dat is juist goed. Ik merk dat ik namelijk soms school op nummer 1 zet, terwijl mijn mentale gezondheid daar zou moeten staan. En mijn mentor is megatrots op me, dat ik zo goed mijn grenzen aanvoel en aangeef. Ik heb pas 1 onvoldoende gehaald en mijn laatste gemiddelde is een 6,6!
- Update thuis:
Het gaat prima thuis. Opzich kan het iets beter, maar mijn ouders hebben beide kinkhoest dus zijn best ziek en dus wat sneller boos of geïrriteerd. Ik verwijt hun niks, want zelf ben ik ook niet altijd de vrolijkste Verder gaat het super. Papa helpt vaak mee met het huiswerk en mama met het leerwerk. We hebben wel een max van 1,5 uur huis/leerwerk maken, anders loop ik me grenzen voorbij. Fijn dat hun vaak nog thuiswerken, waardoor het ook mogelijk is om het 2de uur naar school te gaan (ik wordt gebracht en gehaald door een van mijn ouders).
- Update vrienden en familie:
Het gaat super. Ja veel meer kan ik er niet over zeggen haha. Oh en met mijn beste vriendin gaat het prima, op en af. Maar ze gaat weer naar school en dat is zo'n grote stap. Ik ben keitrots op haar
Oh en iedereen betrekt mijn vriendje al er helemaal bij, superfijn dat hij er bij hoort al van mijn familie :D
- Update mentale gezondheid, therapie en snijden:
Maandag heb ik groot therapie gesprek voor start voor de behandeling van mijn zelfbeschadiging. Dat wordt heftig, maar wel fijn dat er echt actie komt. Het ging ongeveer 3 weken geleden heel slecht met me, ik heb toen zelfs een overdosis genomen. Ja ik weet niet slim van me. Nu heb ik wekelijks (bel)contact met mijn therapeut. Die gaat ook dus dat behandelproject starten.
Met clean blijven van mijn zelfbeschadiging gaat het ook goed. Vroeger was het elke keer als ik ongesteld was, dat ik mezelf beschadigde en er niet eens tegen dat gevoel vechtte. Maar nu is het gewoon gelukt! Ik ben alweer bijna 24 dagen clean. Omgerekend bijna 1 maand!!
Dus alles gaat echt heel goed. Ik heb natuurlijk ook mindere dagen of momenten, maar die heeft iedereen. Mijn mindset is dus ook al een heel stuk omgezet en ik heb echt vertrouwen in dat de verslaving van zelfbeschadiging weggaat🩹