Skip to main content
Vraag

stalking?

• November 24, 2025
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Ik werd laatst gevoegd op instagram door een meisje uit Duitsland en blijkt het dat mijn vriend zijn identiteit (zijn fotos en naam) worden gebruikt door een meisje en die doet alsof ze een jonge is. Dit is iemand die mij en mijn vriend goed kent alleen we hebben geen idee wie dit zou kunnen zijn. Heeft iemand tips op hoe wij die persoon kunnen vinden? wij hebben alles al namelijk geprobeerd met alle informatie die we hebben binnen gekregen van het meisje uit duistland

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 25, 2025

Wow, dat is heftig. Dat is toch catfishen? Daarmee zou ik naar de politie gaan, ook al gaat het niet eens om naaktfoto's ofzoiets. 

Liefs Yusa 😘😘

merelm
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 26, 2025

Hoi ​@willievergeennaam,

Wat schrikken voor jullie dat iemand zich voordoet als jouw vriend. Iemand anders identiteit overnemen is iets wat niet mag.  Weet dat jullie er niet alleen voor staan. Jullie kunnen met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als jullie anoniem je verhaal wil delen. Ook kunnen jullie samen met de Kindertelefoon kijken hoe jullie je situatie kunnen verbeteren. 

Ook op https://www.helpwanted.nl/ kunnen ze met je meedenken over online grensoverschrijdend gedrag. 

Goed dat je dit hier durft te delen!

Groetjes,

Merel (De Kindertelefoon)