stage bij de politie met een verdrietig einde

  • 22 October 2021
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik heb dus afgelopen week stage gelopen bij de politie, had het geweldig gehad was een van de leukste weken uit m'n leven. mocht eigelijk maar 32 uur stage lopen maar ik ben in de buurt van de 50 uur gekomen 1 keer ong 12 uur bij de politie geweest op  1 dag. dat zegt al hoe leuk ik het vond. 

maandag was ik met …. mee gegaan (ik zeg de namen van de politie agenten niet)  om half 7 op het bureau meteen een melding. er ging ook een andere stagere mee en die dag nog wat meldingen gehad om vier uur naar huis gegaan 

dinsdag weer met die ene agent mee geweest. eerst naar een basisschool geweest om vragen te beantwoorden. en daarna door de wijk gaan rijden want hij is ook wijkagent. niet echt veel meldingen gekregen. ik ging eerst eigenlijk mee naar een buurtvergadering maar ben uiteindelijk niet mee gegaan omdat die poltie agent zij dat het niet echt leuk zou zijn. dus die agent had gevraagd aan de opco of ik met de noodoproep mee moch en dat mocht super leuk dus. opco belt ff een agent om te vragen of ze mij kwamen oppikken op het bureau. hadden ze gedaan . ik mocht mee met (laten we ze even martijn en tim noemen) met martijn en tim. ze waren super aardig. ik moest ook zo snel mogelijk in de auto gaan zitten want we hadden al een melding we gingen daar naar toe rijden kennis gemaakt en toen merkte ik al dat het heel goed klikte tuseen tim en mij. die andere ook hoor maar toch. gingen naar het ongeval aanrijding met letsel zijn daar de hele avond geweest moesten op allemaal verschillende dingen wachten. en tijdens het wachten gewoon gezellig gepraat. ze waren heel aardig voor mij en legde alles heel goed uit.

woensdag eerst naar opnames geweest van een bureau was niet geweldig ze moesten namelijk buiten filmen en het regende enzo dus was nie geweldig. had maar aan m'n vader gevraagd of ik nog een avonddienst kon draaien met de zelfde agent als gisteren . m'n vader was er eerst niet mee eens, maar hij is uiteindelijk gaan bellen naar de opco van die avond en die had ons het nummer van tim gegeven. en van tim mocht ik met hem mee, moest om 14.00 op het bureau zijn. eerst nog naar de winkel gegaan omdat avond eten te halen. aangekomen op het bureau en kreeg een porto zo kon ik alles mee luisteren en een pasje dat ik overal naa binnen kon gaan super leuk. hij verteld als iets echt te eng is of te spannend dat ik in de auto kan blijven zitten of even weg loop dit heeft hij ook een paar keer gezegd. dus ik had al echt best wel veel vertrouwen in hem maar nu nog meer. hadden dus met tim en iemand ander dienst. nog meer gekletst voelde mij ook echt op m'n gemak bij hem. we kregen die avond ook een melding dat er iemand met een mes van 20 cm stond te zwaaien. dus tim zegt meteen blijf maar ff in de auto zitten. maar het was niks ernstigs dus mocht ik al snel uit de auto. 

 

donderdag weer om half 7 begonnen en ik ging toen met de jeugdagent mee kreeg ook weer een porto en een pasje. maar we hebben tot 14.00 geen meldingen gehad dus dat was wel jammer. ik had ook nog gevraagd of tim vandaag dus vrijdag nog dienst had maar dat had hij niet. dus dat vond ik jammer en ik dacht dat ik hem niet meer ging zien. maar hij had donderdag dus nog wel avonddienst. gevraag of ik met hem mee mocht en hij vond het prima. dus ik zou ik maar tot half 6 blijven maar uiteindelijk toch tot tien. allemaal meldingen gehad en toen had ik een rondleiding door de gevangenis gekregen en belde de opco tim dat ik terug moest komen omdat ik anders te veel uren had gemaakt. toen ik dat hoorde kon ik wel janken. ik werd afgezet op het bureau en hun moesten gelijk door dus het was snel doei zeggen. op het bureau spullen terug gelegd en ff naar de wc gegaan en toen kwamen de tranen daar ong 10 min gezeten toen wachten in de wachtruimte tot dat m'n vader kwam en ik kwam gelukkig tim nog 1 x tegen en nog dankjewel gezegd maar ik heb hem niet kunnen vertellen hoe blij ik met hem was. werd opgehaald moest ook huilen in de auto. hem geappt dat ik het heel fijn vond dat ik mee mocht. thuis aangekomen 1,5 uur aan een stuk gehuild. uiteinelijk maar tim geappt omdat ik maar niet rustig werd. ik werd vandaag vrijdag wakker en zag dat hij had terug geappt hij vond het heel vervelend voor mij en voreg hoe het nu ging en het wel aan m'n ouders moest vertellen ze wisten al dat ik overstuur was maar heb niet gezegd dat ik contact met tim heb gehad. vertelt dat het iets beter ging vond hij heel fijn verteld wat me vooral dwars zit nog niet op gereageerd

 

het voelde gewoon of ik hem al jaren kende. en ik had echt een goed band met hem en hij zij ook donderdag als er iets is mag je mij altijd appen dus ik had dat maar ook gedaan omdat ik radeloos was nu nog steeds heel erg verdrietig en chaggie ik mis hem zo erg en ik ben bang dat ik hem nooit meer ga zien 

kan iemand me helpen

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

 

 


6 reacties

Hoi Cherry,

Wat een lang verhaal zeg. Het is wel duidelijk dat je de stage leuk vond. Dat is belangrijk.

Jammer dat je Tim mist, maar misschien kan je toch nog een keertje met hem mee rijden bij de politie of een keertje buitenom afspreken ook al is dat misschien een beetje raar. Soms kan je er gewoon niks aan doen.

Hopelijk reageert hij nog op jou appje,

1anoniempje1

Reputatie 5
Badge +4

Hey!! 

Mij lijkt het echt super leuk om stage te gaan lopen bij de politie  maar hoe regel je dat zodat je stage kunt gaan lopen bij de politie? Dan ga ik eens heel goed overna denken of ik dit zal gaan doen 

Groetjes! !!

@een jongen555 

heyy

mijn vader werkt bij de politie dus die heeft het voor mij kunnen regelen. Ze doen dat ook eigenlijk nooit. 

 

@who.am.I. 

heyy,

ik kan helaas niet nog een keer mee deze stage was al uitzonderlijk. en buiten om is idd een beetje raar om af te spreken. Want ik ben 14 en hij is 32

AH, ja dat wordt lastig. Hopelijk kom je hem gewoon nog een keertje tegen en als je iets dwars zat kon je toch altijd bij hem terecht?

Je kan ook altijd contact via app proberen te houden

Reageer