Vraag

Spijt van teveel paracetamol

  • 17 November 2023
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb 17 uur geleden paracetamols genomen en een uur later heb ik mezelf laten overgeven, en 4 uur geleden heb ik er nog meer paracetemol genomen. Ik voel me de hele tijd moe maar ik durf het niet aan mn ouders te vertellen. Zit ik in gevaar? Want ik heb er echt spijt van en mn lichaam voelt nu gewoon echt heel zwak en moe aan.

 

Tekst is aangepast ivm forumregel 6


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Een overdosis paracetamol is gevaarlijk, het kan ernstige schade aan je lever geven en levensbedreigend zijn.

Ik zou het echt wel tegen je ouders zeggen en medische hulp zoeken!

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @yaniomgwhat 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Weet dat je altijd mag bellen of chatten met ons, als je wil nadenken wat je het beste kunt doen op dit moment, of hoe je het je ouders zou kunnen vertellen. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte.

Liefs

Fem, De Kindertelefoon

Ik zou proberen de huisarts te bezoeken als je je niet te zwak voelt om te gaan… als het goed is heeft de huisarts een zwijgplicht als je ouder dan 16 bent.

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou het gwn zeggen. Aansluitend bij @user232932, volgens mij moet de huisarts het eerst met je overleggen als je iets van 12 bent.

Maar je moet echt wel hulp zoeken!!!

Liefs,

        M.

Reputatie 1
Badge

Ik zou proberen de huisarts te bezoeken als je je niet te zwak voelt om te gaan… als het goed is heeft de huisarts een zwijgplicht als je ouder dan 16 bent.

Ik voel me niet bepaald zwak, ik heb het meer gewoon een beetje benauwd. Ik ben 15 en ik durf niet te praten met mensen in het echt dus ik durf ook niet naar de huisarts te gaan...

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Dat benauwde gevoel dat je omschrijft kan misschien wel iets onderliggends betekenen. Ik begrijp dat je dat niet durft, maar dan zou ik het wel even tegen je ouders/verzorger vertellen. 

Reageer