Vraag

Spijt van snijden

  • 22 February 2022
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Hoi mensen van het forum, 

 

Ik heb een paar maanden geleden mezelf weleens gesneden. Aan de buitenkant van mijn polsen en mijn binnenarm. Ik ben er inmiddels mee gestopt, maar die littekens zijn heel lelijk, en permanent. (Ik heb hier echt zooooo veel spijt van). Ik maak mij zorgen dat dit in de zomer problemen op gaat leveren.

(Ik heb geen idee waarom ik het deed ik was de hele tijd boos en verdrietig om de een of andere reden)

Een paar van mijn vriendinnen waren erachter gekomen en hadden dat aan de mentor verteld. Die had toen mijn moeder gebeld. Nou dacht mijn bijzonder geniale brein: ‘Weet je wat, ik geef alleen toe dat ik het aan mijn binnenarm heb gesneden en zeg ik over de polsen dat ik tegen een prikkeldraad ben gelopen’…

Ik heb net op het randje ontweken dat ik met zo’n mens van de GGD moest gaan praten (dat zou echt de hel zijn voor mij dus dat is hoe dan ook het laatste wat ik wil). 

Ik wil het van die polsen wel uitleggen, maar het risico dat ik met iemand moet praten is dan te groot, ik weet zeker dat dat het alleen maar erger gaat maken dan het is en dat ik weer helemaal getriggerd raak om het weer te doen. (Ik heb dus zeg maar een hekel aan 1 op 1 praten, idk ik krijg een brok in mijn keel ofzo en voel me vet ongemakkelijk.)

 

Hoe kan ik deze littekens in de zomer verbergen en moet ik het van mijn polsen ook aan mijn moeder toegeven?

 

Groetjes, ThatGalacticRobot


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

hey hoi, ik snap hoe je je voelt ik heb ik ook last van maar ik praat wel regelmatig met iemand.

 

mij is geleerd dat ieder litteken een betekenis heeft, en littekens laten je verleden zien en niet je toekomst.

het kan laten zien dat je dingen hebt moeten verwerken en ik snap dat het niet de mooiste vorm van een tattoo is maar het vertelt wel iets over jou.

 

je kan als je er echt vanaf wilt litteken zalf opsmeren en je kan ook een afspraak met de dokter maken die kan je helpen zonder dat er iets aan je moeder wordt vertelt.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

sterkte!

liefs TeaLover

Hoi,

Je moet niks toegeven aan anderen als je dat niet wil. Je kan je littekens niet voor altijd verbergen dus ik zou persoonlijk niet geheimzinnig doen maar volhouden dat het een incident was als je niet wil dat mensen achterdochtig worden.

Het nadeel is dat als je ooit mocht terugvallen dan kunnen anderen je minder goed helpen.  Het kan zijn dat anderen juist huiveren als je het te lang verbergt, iets dat je niet wil dus. Je hoeft aan niemand te delen waarom je het deed etc. 

Ik heb natuurlijk je littekens niet gezien, maar ik hoop dat dit hielp.

Groet

 

 

 

Reageer