Skip to main content

Hoi

Het is ruim 3/4 jaar geleden gebeurd en heb er ongelofelijk veel spijt van. Ik durf niet echt te vertellen hoe en wat er is gebeurd maar wel dat het recent weer in mijn hoofd is gaan dwalen. Ik lig de afgelopen dagen er alleen maar wakker van. 
Het is verschrikkelijk. 
Heb het al met mijn ouders besproken, geen succes. 
Thuis, op school, in bed, tijdens sport, ik kan het maar niet loslaten en ben bang dat ik er op afgerekend zal worden. Met anderen erover praten lukt ook niet. Dit gaat mij voor altijd dwars zitten, waar dan ook. 
Als ik anderen zie op straat denk ik van: “die zullen zo’n fout nooit gemaakt hebben” en word ik nog bozer op mezelf. 

Het is gewoon naar, verschrikkelijk en eigenlijk alles behalve ‘oké’. 
Het is gewoon mijn fout en weet niet of ik mezelf zal vergeven hiervoor. 

Als iemand mij kan helpen en/of tips kan geven om dit schuldgevoel los te laten of het in ieder geval te beperken zodat mij niet dag en nacht dwars, zal ik het heel erg waarderen. 
 

Nogmaals het zit mij heel erg dwars, slapen gaat moeizaam de laatste dagen.

Bedankt alvast :)

Groetjes
 

hey :)

ik kan meschien niet echt voelen wat jij voelt, 

iedereen maakt wel fouten en soms is de ene fout groter dan de ander

ik heb vorig jaar maart ook een leugen versprijd over een hele goed vriend van mij en daar voel ik me ook heel schuldig voor en dat was ook echt niet ok maar ik was toen bevriend met mensen die erg toxic waren.

genoeg over mij 

 

het is ok om fouten te maken. soms denk je niet helemaal na over wat je doet. je bent een mens geen robot die geen fouten kan maken. soms is het erg. dat kan.  maar heb je ooit van iemand gehoord die nooit een fout heeft gemaakt? 

 

als je er ooit over wil praten met iemand anoniem ik sta er voor open :)

 

-blaze


Klopt, hoewel het wel een tijdje geleden is gebeurd voelt het alsof het gisteren is gebeurd. Het is gewoon niet ‘oké’ en elke keer denk ik eraan dat ik het ook niet had kunnen doen. 

Bedankt voor het reageren wel :D


Hee! Wat vervelend dat het je zo dwarszit! Maar iedereen maakt fouten, de ene groter dan de andere. Maar het allerbelangrijkste is dat je ervan geleerd hebt. Dit ga je waarschijnlijk nu nooit meer doen en dan is het ook goed. Fouten zijn er, en iedereen maakt ze. Dat je ervan leert is het belangrijkste. Dus als je weet van jezelf: oké dit was misschien niet heel slim, maar ik heb ervan geleerd en ik doe dit nooit meer dan is het oké. Nu kan ik het los laten. 
 

heel veel succes!

 


Hey bedankt voor het reageren!

Ik heb inderdaad m’n lesje(s) geleerd. Hoewel ik de kans op herhaling heel klein (gewoon niet) schat, baal ik dat ik zo’n fout heb gemaakt. Want ja, het had ook niet kunnen gebeuren. 
Het loslaten gaat wel wat beter.

Nogmaals bedankt voor jouw reactie!! :D


Reageer