Skip to main content

Hoi,

Ik heb de afgelopen weken best veel gespijbeld, omdat ik gewoon niet meer kan. Ik ben zo moe, ik heb gewoon de motivatie niet meer om te leren en als ik op school ben kan ik gewoon niet mijn aandacht bij de les houden.

Er staan best wat absenties open. Ik weet mijn god niet hoe ik dit in moet halen. Het dubbele..😳 Wat gebeurt er als je het niet inhaalt? Hebben jullie wel eens gespijbeld en hoe ging dit bij jullie? Problemen gekregen?

Liefs.. 

Je moet nablijven als je spijbelt...


Ik snap je situatie totaal. Ik heb een beetje hetzelfde. Ik ben dan wel aanwezig bij de lessen, met ik doe niet altijd het werk, en ik let ook niet altijd op. Tijdens deze moeilijke tijden is het gewoon moeilijk om gemotieveerd te zijn.

Ik denk dat het gevoel dat je al dat moet inhalen heel veel druk kan geven. Ik denk dat het het beste voor jou is, om eerst zo veel mogenlijk proberen om bij de les te zijn, en echt aanwezig en met de les bezig zijn. Als je dat voor een maand goed doet, dan je kijken naar extra leren en inhalen.

Als je nu al gaat stressen over al dat werk inhalen, ga je nooit iets af kunnen maken omdat er zoveel druk op zit. Je kan hier ook over met je mentor of je ouders over praten, en dan kunnen zij je ook helpen met weer in de les aanwezig zijn.

Mentale gezondheid gaat voor! Doe alles om weer terug op het goede pad te komen met kleine stapjes!

Veel success!!!!


Heey @quick ,

Vervelend om te horen dat je niet meer kan en dat je daarom spijbelt.

Ik weet vanuit je andere topics dat je met je mentor gepraat hebt over de dingen waar je mee zit en dat het niet zo goed gaat. Hoe zou het zijn om wat je in dit topic beschrijft met je mentor te bespreken?

Het lijkt me namelijk fijn als iemand hierover met je meedenkt en je hiermee kan helpen. Je geeft steeds meer aan dat het niet meer gaat en het lijkt me fijn voor je als je hulp zou ontvangen en je weer beter gaat voelen.

Zelf heb ik weleens gespijbeld, om precies dezelfde reden als dat jij hebt. Te moe om iets te doen, geen motivatie en concentratie om bij de lessen te zijn. In deze tijden van corona met online lessen gaat dat wat makkelijker. Ik heb hier zelf nog geen problemen mee gehad, omdat het bijna nooit voorkomt. Een keer ziek zijn is opzich geen probleem.

Meestal als je spijbelt moet je de uren inhalen, het dubbele. Voor elke uur dat je spijbelt, moet je er twee inhalen. Tenzij je ziek gemeld bent of een andere reden geoorloofd afwezig bent. Op een gegeven moment krijg je een blokweek en daarna worden je ouders erbij betrokken.

Jij spijbelt niet omdat je school wilt missen of omdat.. je spijbelt omdat het niet meer gaat.. Het lijkt me fijn om dit met school te bespreken, zodat ze het begrijpen. Je kunt dan samen met je mentor/iemand anders van school kijken wat voor andere opties er zijn. Bijvoorbeeld dat je de uren voor nu niet meer in hoeft te halen en als je niet bij de les kunt zijn je een vervangende opdracht doet, ik weet niet hoe ze dat op jouw school doen, maar ze kunnen je hierin echt helpen!

Groetjes,

Simply Me

 


Reageer