Skip to main content

spijbelen, hoe ga ik het redden tot mijn 18e?

  • 21 May 2024
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Hoii allemaal,

Ik zit de laaste tijd veel te spijbelen,omdat ik me echt mentaal onwel voel door school. Elke dag als school voorbij voel ik me zo moe en kan ik gewoon niet de hele week naar school.Ook mijn klasgenoten en de kinderen op mijn school zijn zo vervelend en ze pesten mij en andere kinderen ook.Ik heb het al tegen mijn ouders gezegd dat ik mentaal onwel ben,alleen van hun moet ik nog steeds naar school.

Als ik spijbel dan krijg il wel spijt,alleen ik voel me echt mentaal uitgeput om naar school te gaan,maar ik heb het gevoel dat niemand me begrijpt. Ik zit soms ook te denken dat ik het niet eens ga redden tot ik 18 word.

Kan iemand me helpen?

Groetjess Anoniem100

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hii,

Wat vervelend dat je je mentaal zo slecht voelt door school.. Kan je niet met je mentor praten over je gevoelens en over hoe het met je gaat? Hij/zij kan je denk ik wel goed helpen om te kijken wat nu het beste voor jou is en met iemand praten lijkt me wel echt het beste voor je. 

Als je last hebt van zelfmoordgedachtes kan je altijd bellen of chatten met https://www.113.nl/ voor hulp. Je kan ook iedere dag tussen 11 en 21 uur met de kindertelefoon bellen of chatten dat raad ik je ook aan om te doen want de mensen die daar werken zijn heel lief en die kunnen je ook verder helpen.

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Heey,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Ik herken me hierin, ik zit in mijn laatste jaar maar dit jaar was echt te veel. Ik heb geen vrienden en spendeerde menig pauze in de toiletten lol, het was mentaal echt erg uitputtend om naar school te gaan. Mijn moeder zag dit ook en van haar mocht ik gelukkig thuis blijven als ik dat wilde. Ik heb hierover nagedacht maar het leek me niet verstandig met het oog op mijn aankomende examens en ben dus naar school blijven gaan. Uiteindelijk ging het toch sneller voorbij dan ik dacht. Het is bijna zomer, als je nog heel even volhoud kan je daarna even bijkomen van het schooljaar. Misschien kun je het in de vakantie rustig met je ouders hebben over hoe je je voelt op school. Of misschien kun je met een vertrouwenspersoon op school praten? Je zou ook tijdens pauzes en tussenuren even naar buiten kunnen gaan, ik ging vaak direct weg zodra ik een tussenuur had gewoon om er weer even uit te zijn. Dan kon ik daarna weer de lessen volgen. Ook ben ik vaak (als ik meerdere aansluitende tussenuren had) gewoon even naar huis gegaan om met de hond te wandelen, dat hielp mij wel. Je moet voor jezelf kijken wat voor jou helpt om je weer beter te voelen als je overprikkeld bent van school. Misschien kun je ook nieuwe hobbies oppakken, heb zelf vaak op het schoolplein zitten haken, kreeg wel veel vreemde blikken maar ik ben altijd al een vreemde eend geweest dus heb daar inmiddels een beetje schijt aan. Ik hoop dat het beter voor je wordt, ik heb het ook some how overleefd dan kan jij dat ook!

Sterkte<3

Kwakend1tje

@ItsJustMe  Ik heb er met mijn mentor erover gehad,alleen hij zegt dat ik gewoon naar school moet. Mijn ouders zeggen dat ook terwijl ik tegen hun zei dat me ik echt niet goed voel.

@kwakend1tje  Dankjewel voor je reactie en advies :)

Helaas zegt mijn mentor dat ik gewoon naar school moet. Maar het lukt echt niet om mijn bed uit te gaan. Ook heb ik geen vrienden en ben in de klas helemaal alleen,ook in de pauzes. Mijn cijfers zijn ook echt slecht en daardoor zit ik veel te stressen. Ik wil wel echt mijn examen doen en slagen,alleen naar school gaan kan ik gewoon niet.

Ik heb geprobeerd mijn ouders te overtuigen me niet naar school te laten gaan,sinds ik volgend schooljaar naar een andere school ga. Maar van hun moet ik nog steeds naar school. Maar het lukt echt gewoon niet. Elke keer wanneer ik morgen naar school moet,moet ik gaan huilen. School maakt me echt mentaal uitgeput.

Reputatie 6
Badge +2

Hey,

Wat naar dat je je zo slecht voelt! Misschien kun je met een huisarts of psycholoog/psychiater praten over jouw problemen. Als zij concluderen dat er sprake is mentale problemen, kunnen zij misschien een brief schrijven naar jouw school, zodat je (voorlopig) niet naar school hoeft, of dat je rooster wordt verkort. Dan moet de school je wel vrij geven. Een paar mensen uit mijn school hebben ook een verkort rooster om  gezondheidsredenen.

ik ga ook niet naar school misschien kan je met een iemand praten dat doe ik soms maar niet echt praten maar ik werk thuis met een jongen van mijn leeftijd en af en toe komt hij lanks het is de broer van mijn broertje zij friend dat is fijn kun je ook met een friend of friendin probeeren dat werkt echt 

maar hij werkt ook thuis dus dan heb je wel iemand nodig die thuis werkt maar je kunt natuurlijk ook aan je ouders vragen of je een kat of hond ma helpt mij altijt om met mijn hond fluffy te knuffelen

liefs mij en mijn puppy fluffy 🐶 xx

 

 

Reageer