Skip to main content

Hai ik ben een meisje van 13 en ik wil graag tegen mijn ouders vertellen dat ik naar een expert wil om mijn symptomen van depressie te onderzoeken, of het wel echt depressie is enzo, omdat ik me dan een soort van beter voel als ik het kwijt ben. Alleen als ik dat doe dan ben ik bang dat ze vragen stellen, want dat doen ze altijd. En ik kan niet goed uitleggen enzo dus dat. En ik vertel het ook niet aan mn vrienden, want ik ben eigenlijk de persoon die het prima vindt om andere mensen hun problemen te dragen, maar niet wil dat vrienden het bij mij doen. Ze weten wel dat er iets is, maar niet precies wat. Ik heb nu ook random midden in het jaar een nieuwe mentor gekregen die ik eigenlijk niet helemaal vertrouw en ik wil de andere mentor, van de andere helft van de klas, niet extra druk geven. Heeft iemand tips?

Ik zou het wel aan je ouders vertellen. Je hoeft niet op alle vragen antwoord te hebben. Je weet zelf immers ook nog niet waar je aan toe bent.


Ik snap dat het moeilijk is om het te vertellen aan iemand, dus wat ik zou doen is je ouders vertellen over je symptomen misschien als zij er zelf achter komen gaat het wat makkelijker, hoop dat dit helpt😁

  • Justin

Je kan altijd via huisarts terecht :)


Hey ik snap waar je mee zit! T is ook moeilijk maar ik zou t je ouders wel vertellen en als ze wel vragen gaan stellen probeer ze dan uitteleggen wat je wilt/kan en als t je t niet wilt of kan probeer ze dan te zeggen dat je t daar niet over wilt hebben.


Reageer