soort van trauma

  • 22 June 2020
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi

ik ben volgens mij op de zondag na pasen ofzo (k weet t niet zeker) in de tuin van een krukje gevallen. ik kwam op de rand van een soort baksteen en mijn 2 voortanden zijn toen afgebroken. dit is nu allemaal al lang weer gelijmd, en de wond in mn lip is al helemaal genezen. maar nu, juist nu alles klaar is, krijg ik steeds een soort van nachtmerrie dat ik de val opnieuw beleef. ik zie dit als een soort van trauma. nadat ik gevallen ben word ik dan wakker en dan kan ik niet meer slapen. ik ga dan naar mn ouders en ik mag dan in hun bed slapen. maar ik wil graag dat dit over gaat en vind het best vervelend dat ik er elke avond dan uit kom. heeft iemand tips?


1 reactie

Hey,

Wat goed dat je dit hier durft te delen! Het klinkt inderdaad alsof je hier een trauma (of minstens een hele nare ervaring) aan hebt overgehouden. Er zijn een aantal dingen die je kan doen, als je wakker wordt uit een nachtmerrie kan je even een ademhalingsoefening doen om jezelf te kalmeren. Weten je ouders de reden dat je bij ze komt liggen? Ook kan het helpen om de gebeurtenis een keer uit te schrijven op papier en daarna te verscheuren, weggooien of verbranden. Als je er toch nog zoveel last van blijft houden, adviseer ik je om er met iemand over te praten: dit kan met een ouder, een vertrouwenspersoon op school, een docent of bijvoorbeeld de huisarts. Je verdient de juiste hulp, houd vol!

Reageer