Vraag

Somber wanneer de zomer komt, heeft iemand dit ook?

  • 23 March 2019
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi allemaal.

Ik heb laatst gemerkt dat ik elke zomer meer sober word. Ik weet niet waarom, de zomer vind ik op een of andere niet leuk. Mijn leven is best simpel, ik sport en leer. En aangezien ik nu zenuwschade heb aan me schouder, kan ik niet sporten tot 2 april (Dat zei mijn fysio). Dus, een groot deel van me leven is tijdelijk van me ontnomen.

Verder ga ik niet echt uit met me vrienden, omdat ik het niet echt fijn vind. Misschien vind ik de zomer niet leuk omdat ik niks te doen heb? Dat kan ook. Maar kunnen jullie mij vertellen of dit normaal is, of dat ik hulp moet zoeken // met iemand moet praten? Bedankt.

-Robin

4 reacties

Hey, Robin,

Ik denk dat je 'somber' bedoelt in plaats van 'sober', 'sober' betekent namelijk simpel en 'somber' betekent treurig.

Het kan natuurlijk normaal zijn dat je de zomer gewoon niet leuk vindt. Er zijn een heleboel mensen die dat met de winter hebben. Je bent niet meteen 'raar' of 'anders' als je de zomer niet leuk vindt, hoor!

In de zomer kun je bijvoorbeeld gaan wandelen als je veel vrije tijd hebt. Je hoeft niet intensief te sporten, maar je kunt bijvoorbeeld naar een parkje gaan, of een dijkje.

Heb je een vriendin? Daarmee zou je ook veel dingen kunnen doen, zoals wandelen, of kijken naar de zonsondergang...

Als je je écht heel erg verveelt, kun je misschien proberen om gedichten te schrijven over wat je om je heen ziet als je buiten wandelt. Dan zul je de zomer ook meteen meer waarderen, samen met alles in het leven.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam
Hoi

De zomer maakt je niet vrolijk. Dat kan. Sommige mensen houden erg van de herfst, anderen van de winter, en anderen weer van de lente. Misschien vind je het later donker worden niet gezellig, of heb je het niet zo met warme temperaturen. Gezellig onder een dekentje in de woonkamer zitten terwijl het buiten vriest, heeft echter een zekere charme.

Sommige mensen hebben 's winters last van een winterdip. Misschien ervaar jij een soort van 'zomerdip'. Online vond ik volgende tips tegen een winterdip, maar ik vermoed dat ze ook op een zomerdip toepasbaar zijn:
  • tijd doorbrengen in de buitenlucht (bv. wandelen, naar de tip van Geen_Naam)
  • bewegen (zwemmen is een sport die de gewrichten minder belast, en een prima sport voor in de zomer)
  • elke dag drie dingen opschrijven waar je dankbaar voor bent
  • elke dag een paar minuten mediteren
  • ervoor zorgen dat je je ergens op kunt verheugen
Hopelijk kunnen die tips je verder helpen. Wat ik persoonlijk heel mooi vind aan de lente en de zomer, zijn dingen die in de natuur te vinden zijn. Mooie bloesems bijvoorbeeld, of schattige kuikentjes van de eenden in het park. Misschien helpt het om je daar bewuster van te zijn.

Groetjes
Kenshin
Ik heb precies hetzelfde. Alle vriendinnen van mij worden vrolijk van zon en warm weer en ik wordt alleen maar somber en depressief. 😥
Dit heb ik. Echt gewoon dit. Ik word vrolijk als het regent en voel me kut als de zon gaat schijnen. Ik haat warmte, het licht, de kleding, insmeren, muggen, omg ik háát muggen. Ik haat echt alles aan de zomer en de zon. Gats.

Sommige mensen hebben idd een winterdip en dit bestaat ook zeker voor de zomer!

In principe niet iets waar ik me zorgen om zou maken. Tenzij jij er echt veel last van hebt. Dan is het altijd nuttig om er met mensen over te praten.

Heb je dit gevoel iedere zomer? Want ik denk dat het best normaal is om je nu wat slechter te voelen. Je zit met een blessure, waardoor je niet kan doen wat je zo graag doet. Je hebt minder sociale contacten. Die dingen kunnen allemaal meespelen en hoeven niet per se aan de zomer te liggen.

Misschien kan het voor jou helpen om na te gaan wat je nu dwars zit. Je zou bijvoorbeeld een dagboek kunnen bijhouden waarin je je gedachten zet. Misschien creëer je zo overzicht voor jezelf.

Praten kan nooit kwaad, dus als er iemand is in je omgeving die je vertrouwt, zou ik zeker een gesprek starten!

Gr. Pin

Reageer