Vraag

Sociale spanningen

  • 2 February 2023
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Ik heb een vriendengroep met daarin een vriend die zich volledig heeft ontfermt over het communisme en daar zeer extreme gedachte bij heeft. Daar tegen over heb ik een andere vriend in die groep die zich helemaal bezighoud met Duitsland in 1930 tot 1945( toen Adolf Hitler de macht had). Dit zorgt voor spanningen omdat Hitler tegen het communisme strijden en zij zich allebei vasthouden aan hun ‘idool”. Wat moet ik doen om dit te stoppen?  Het is een kwestie van tijd tot dit uit de hand loopt.


4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

ik ken je vrienden niet, en ik weet niet hoe jij over ze voelt, maar als het echt teveel is, zou ik gewoon met andere vrienden omgaan, uiteindelijk snappen ze dan dat je niet bij ze wilt zijn. Je kunt ze ook een keer vertellen hoe je erover voelt, en dat ze erover kunnen praten maar gewoon niet met jouw.

Groetjes!!

Reputatie 2
Badge

Goed dat je hierover praat, extreme gedachtes brengen extreme acties met zich mee. Probeer ieder van hen rustig individueel erover aan te spreken. Voor je dit doet, zal ik zelf aan je ouders vragen voor tips. 

Reputatie 7
Badge +17

Da’s lastig. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik vrienden zou willen zijn met iemand die Hitler of Stalin als idool heeft. Je kan idd proberen met ze erover te praten en te proberen uit te vinden waarom ze zulke extreme gedachtes hebben. Houd er wel rekening mee dat het heel moeilijk wordt om ze van die standpunten af te krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @probleem010,

 

misschien kunnen ze onderling afspreken dat ze het eens zijn dat ze het oneens zijn en er verder over ophouden?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer