Vraag

Sociale Problemen

  • 10 May 2021
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Hee iedereen,

Ik ben een meisje van 13 en ik heb best wel wat sociale problemen.

Ik zit in een vriendinnengroep en het loopt niet altijd even lekker.  2 meisjes uit de groep doen de laatste tijd erg apart. Ze maken rare opmerkingen, zijn met elkaar aan het appen terwijl we met zn 3en aan het afspreken zijn. 

En nu weer. We hadden online les en ik zei iets. Ik kreeg meteen een snap van 1 van de meisjes dat ik iets heel negatiefs zei en dat het gemeen was enzo. Nu heb ik het nooit gemeen bedoeld dus vond ik dat heel apart. Dat heb ik ook gezegd. Nu hebben we een soort ruzie op snap en doet ze heel raar.

 

Morgen is ze jarig en ik heb al cadeautjes gekocht. Ik weet niet of ik die nog wel wil geven. Ik ben er op dit moment klaar mee. 

 

Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen?

 

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey!

Ik ben een jongen van 17 en ik kan je nu alleen maar zeggen dat heel veel vriendschappen van jou leeftijd nog altijd net zo snel kunnen breken als dat ze gemaakt kunnen worden.

Zeker in vriendinnengroepen kan vaak ongelofelijk gekibbeld worden en vaak hoort daar gedrag achter de rug om bij.

Zoals ik het nu hoor zullen dat niet de vriendinnen zijn die jij over 4 jaar nog steeds hebt. En dat is helemaal niet erg!

Je gaat namelijk heel veel nieuwe mensen leren kennen op school maar ook steeds meer erbuiten. Vaak zijn dat mensen die misschien veel beter bij jou passen. Maar nu is die meid die morgen jarig is gewoon een vriendin van je en dan is het heel lief om een cadeautje te kopen. Ik raad aan om het gewoon te geven en een gezellige dag te hebben. Ik denk dat zij haar verjaardag liever viert met liefde dan met ruzie.

Het is heel normaal om te twijfelen over vriendschappen en dat ga je misschien nog wel een aantal keer meemaken. Maar dat betekent niet dat je die vriend dan moet gaan negeren want dan wordt het er in ieder geval niet beter op. 

Dus mijn advies is ga gewoon gezellig haar verjaardag vieren (daar komen jullie 100% als betere vrienden uit) maar wees ook niet bang om in de toekomst sterk in je schoenen te staan want een goede vriend heeft geen rede om zomaar gemeen te gaan doen. 

 

Groetjes!

Badge

Hee! Het klinkt misschien bot, maar deze vriendinnen klinken niet heel betrouwbaar! Ik heb hetzelfde gehad.. mijn vriendinnen wouden alleen met mij afspreken als het hun uitkwam, of als ze ruzie met elkaar hadden. Je kan misschien een band opbouwen met andere vriendinnen! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen haha! Maar als je ergens mee zit, of vragen hebt mag je t altijd tegen me zeggen! xx 

Reageer