sociale fobie, paniekaanval, zelfmoordgedachten

  • 18 September 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

hallo

ik ben 12 jaar (bijna 13) en heb een sociale fobie(daardoor ook faalangst) ik krijg daarddoor soms een kleine paniekaanval en moet mezelf letterlijk elke dag in slaap huilen .ECHT ELKE DAG! Ik weet niet meer wat ik moet doen want daardoor heb ik geen vrienden slechtere punten en daardoor wil ik dan weer zelfmoord plegen ofzo 😥😭zelf nu krijg ik een paniekaanval.Dit is de enige plaats waar ik erover kan praten.en naast dat ik mezelf in slaap huil huil ik ook (probeer onopvallend te doen) tijdens de les,tijdens de pauzes,activiteiten met school,lo,… omdat je dan kijk ik rond en besef ik dat i de enige in de klas ben zonder vrienden.IEMAND PLS HELP IK KAN DIT NIET MEER AAN!🤧😭😭😭😭😭Iedereen rond om me is gelukkig,lacht,geeft vrienden,goeie punten,...Alles waar ik alleen maar van kan dromen.Ik haat men leven iemand help me pls want zo haal ik het einde van het jaar niet.Dan haal ik enkel mijn doodskist.Als ik denk aan mijn dood denk ik altijd dat ik zal sterven aan een gebroken hart of zelfmoord.ben het bijna zeker

 

alvast bedank

bye😢

mijn computer staat vol met dit soort dingen ondertussen

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @i love honey ,

 

We lezen dat je het heel moeilijk hebt. Wat fijn dat je het forum gevonden hebt en dat je er hier over praat.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar, en net als De Kindertelefoon zijn zij gratis en anoniem.

 

Sterkte gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

 

Badge

Hoi! Persoonlijk zou ik aanraden dat als je dit niet bij je ouders of een huisarts heb aangegeven dat je dit echt doet! 

Het lijkt misschien niet alsof zij je kunnen helpen, maar als je eenmaal professionele hulp krijgt dan zal je zien dat het heel wat beter word!

Als je bang bent om het aan te geven, of dit al heb gedaan zonder resultaten kan het ook echt helpen om een schema te maken en echt te praten met mensen naast wie je zit in de les, Als je eenmaal een paar mensen kent gaat de angst die je hebt omtrent sociale situaties op school ook een beetje weg, vooral als deze mensen weten hoe je je voelt!

Reputatie 4
Badge +1

Hoi! Persoonlijk zou ik aanraden dat als je dit niet bij je ouders of een huisarts heb aangegeven dat je dit echt doet! 

Het lijkt misschien niet alsof zij je kunnen helpen, maar als je eenmaal professionele hulp krijgt dan zal je zien dat het heel wat beter word!

Als je bang bent om het aan te geven, of dit al heb gedaan zonder resultaten kan het ook echt helpen om een schema te maken en echt te praten met mensen naast wie je zit in de les, Als je eenmaal een paar mensen kent gaat de angst die je hebt omtrent sociale situaties op school ook een beetje weg, vooral als deze mensen weten hoe je je voelt!

hallo tegen men ouders durf ik dit niet zeggen.Ik praat soms wel met het meisje naast me (vaste plaasten)maar in de pauze gaat ze naar mijn “vriendin” van vorig jaar en nog een paar andere meisjes.Soms geven kinderen me uit de klas ook rare blikken,en pesten ze me...Een paar dagen geleden was ik aan het eten en ik keek achter me (waar de rest van me klas zit) en 1van hun keek naar me en deed alsof ie moest kotsen.En in het begin van het jaar vroeg iemand of me trui niet te breed was (oversized kleding) toen zei ik gewoon nee en zei een ander meisje dat ik gewoon breed ben maar ben eindelijk redelijk smal.Maar dus dat meisje naast me is wel tof enzo maar we praten enkel met elkaar tijdens de les en in de pauze gaat ze naar haar vrienden enzo. En als ik erbij ga staan(bij de klas) lopen ze weg tot ik ze kwijtgeraak en dan gaan ze gewoon op een bankje zitten.Dus ja ben het zat en sluit me nu dagelijks op in de toiletten tijdens de pauze of ga alleen zitten😓

Reageer