sociale angststoornis?

  • 4 September 2020
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoii, ik zit in de 4e klas en ik heb een hele stomme klas want er zitten geen vriendinnen in mijn klas en niemand mag me. en ik ben altijd alleen. en ik zit nu al een aantal weken op school en ik vind het nu al niet meer leuk, ik schaam me telkens dood en ik durf niet mijn eigen kledingstijl te dragen. waardoor ik in kleding zit waar ik mezelf dood in schaam. en ja niemand mag me en ik heb het gevoel alsof heel veel mensen roddelen over mij want ik hoor mijn naam zo vaak. ik voel me zo ongelukkig en ik denk de hele tijd aan dat als ik uit deze situatie wil de enige uitweg zelfmoord is. ik heb echt de aller stomste week achter de rug. en ik kon gewoon niks anders dan huilen. maar ik wou hiervoor gewoon hulp dus heb ik het mijn moeder verteld wat een hele goede beslissing was, ik en mijn moeder zijn opzoek naar hulp we hebben al de huisarts gebeld voor mogelijke hulp dingen. en ja dat waren dus hele stomme groepstherapie. en toen gingen we kijken bij mentaal beter op die site en toen stond er dat je een gratis angststoornis test kon doen, die deden we dus. en daaruit kwam dat ik waarschijnlijk een sociale angststoornis heb of sociaal mutisme. en toen ging ik wat meer lezen over angststoornissen en de symptomen. nou die komen allemaal overeen. ik heb bijvoorbeeld dat ik hartkloppingen krijg en super veel stress vóór school. en droge lippen. en ik durf dus niet met iemand een gesprek aan te gaan (wel met mijn vriendinnen) en ik durf dus niet alleen naar een supermarkt te gaan en ik durf niet werk te nemen. maar ja ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik wist niet hoe ik het anders moest uitleggen sorry voor de langdradige uitleg en zo. maar ja ik weet niet of ik een sociale angststoornis heb. want de andere verhalen van andere kinderen hierop zijn veel heftiger

*denken jullie dat ik een angststoornis heb?

*wat is goede hulp die ik kan zoeken?

*iemand tips ergens voor?

 

groetjes, sad af.


2 reacties

Heyy

Het zou best kunnen dat je een sociale angststoornis hebt. Het klinkt allemaal heel bekent. Ik heb het ook. Het gevoel dat mensen altijd naar jou kijken en altijd jou beoordelen en niemand mag je en iedereen denkt dat je raar bent. Ik denk het ook altijd elke dag. 

Wat fijn is om te weten is dat veel mensen dit ook hebben! Je bent niet alleen. 

Bekijk eens een video van psych2go op youtube. Het is wel engels. 

Typ in psych2go social anxiety. Dat is engels voor sociale angst. 

Hier kun je dan vinden of je het hebt. 

Signes you have social anxiety

En hier krijg je tips wat je er aan kunt doen. 

Tips for social anxiety. 

Kijk ook eens een video van jaiden animations. Zij is iemand die haar verhaal en ervaringen deelt over social anxiety hebben. 

Jaiden animations social amxiety

Im too akward for my own good. 

Dit kwam mij heel erg bekent voor en het heeft me ook geholpen. 

Als je er nog over wit praten, reageer hier dan ff op🙃

 

XXXX

Ty :D ik ga die video's zeker bekijken heel erg bedankt:grinning:

Reageer