Skip to main content

Hey allemaal,

De laatste tijd heb ik het gevoel dat iedereen opeens over me roddelt. Want als ik bijvoorbeeld op straat loop dan kijkt bijna iedereen me aan en gaan ze lachen en roddelen tegen hun vrienden. Alleen ik heb dus geen idee waarom want eerst gebeurde dat niet echt maar nu opeens lijkt iedereen me te pesten.

Ik weet niet of ik gewoon gek aan het worden ben maar ik hoor soms dan ook mijn naam of dingen over mijn afkomst. Ik word zelf ook al sinds be basisschool gepest en ik heb geen idee waarom. Want er is ook niet echt iets om jaloers over te zijn bij mij.

Ik zit me misschien af te vragen of het een sociale angstoornis is sinds ik echt enorm bang ben wat mensen van mij gaan vinden en dat ze naar me kijken. Maar ik weet het dus niet zeker.

Weet iemand misschien het?

Hey!  Vaak zijn de lui die dit doen heel sneu bezig! En jij lijd daar onder, dat is niet goed. En ik denk niet dat het aan jou ligt hoor. Zulke figuren zoeken iemand uit, vaak zomaar, en gaan dan raar doen. Ook om dan zelf buiten schot te blijven. Het is ook niet makkelijk om het je niet aan te trekken maar wel het beste. Ik krijg ook veel opmerkingen van “stoere jongens” omdat ik "meisesachtig” ben, maar ik heb ze in mijn hoofd onbelangrijk gemaakt. En de enigen die ik belangrijk vind zijn mijn besties.  Misschien kun jij ook zoiets. Als je een paar goede leuke mensen in je klas hebt dan ga je mt hun om en de lui met hun gelach en geklets laat je links liggen. Maar je kunt daarnaast ook eens met je mentor hierover praten. En ook de kindertelefoon bellen natuurlijk voor advies!  Ik hoop dat het je lukt en vooral ook: ga niet veranderen! Blijf lekker jezelf want dat is helemaal mooi en goed!!

Sterkte en go for it !  Liefs, Tover xxx

Reageer