Vraag

sociale angst stoornis

  • 19 February 2022
  • 6 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi, ik ben meisje van 14. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik misschien een sociale angst stoornis heb.. ik durf namelijk niets alleen. Laatst moest ik naar de winkel om even iets lekkers te halen voor die avond maar ik durfde dat helemaal niet!! Ik heb gehuilt en gehuilt todat ik niet meer hoefde te gaan. Ik heb voor mijn verjaardag een helix piercing gekregen en ik moest laatst even terug naar de piercer voor een check up.. maar ik ben helemaal niet gegaan omdat ik niet alleen durfde... :( ik wil zo graag voorstellen aan mijn moeder of ik me mag laten testen op een sociale angststoornis maar dat durf ik ook weer niet.. 

Kan iemand mij vertellen hoe ik het wel kan vragen?? Laat het me alsjeblieft weten. :(


6 reacties

Hooi!

 

Lastig zeg! Het zou goed kunnen dat je last hebt van een sociale angststoornis, je zou misschien een online test kunnen doen (dit is geen echte diagnose maar meer een inschatting of je het zou kunnen hebben) je zou de uitslag kunnen laten zien aan een van je ouders, en hopelijk kunnen je ouders je helpen met een afspraak maken met een psycholoog, omdat dit me wel handig lijkt! Het is een flinke stap, maar je als je het eenmaal hebt gedaan ben je opgelucht en blij. Ik heb ook last gehad van een sociale angststoornis, en ik durfde ook niet naar de supermarkt alleen. Mijn psycholoog heeft mij erg geholpen dat ik nu wel weer durf naar de supermarkt! Dit gaat jou ook weer lukken!! Heel veel succes en het komt goed!

 

Groetjes,

 

Bassist

Reputatie 7
Badge +17

@bassist  heel goed advies. Lijkt mij echt een goed idee 👍 @Anonymous_xx  als je dat kunt wat bassist zegt helpt je dat vast. Succes want het is toch wel fijner als je er mee kunt dealen. Go 4 it ☺☺

Grtz liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

Hooi!

 

Lastig zeg! Het zou goed kunnen dat je last hebt van een sociale angststoornis, je zou misschien een online test kunnen doen (dit is geen echte diagnose maar meer een inschatting of je het zou kunnen hebben) je zou de uitslag kunnen laten zien aan een van je ouders, en hopelijk kunnen je ouders je helpen met een afspraak maken met een psycholoog, omdat dit me wel handig lijkt! Het is een flinke stap, maar je als je het eenmaal hebt gedaan ben je opgelucht en blij. Ik heb ook last gehad van een sociale angststoornis, en ik durfde ook niet naar de supermarkt alleen. Mijn psycholoog heeft mij erg geholpen dat ik nu wel weer durf naar de supermarkt! Dit gaat jou ook weer lukken!! Heel veel succes en het komt goed!

 

Groetjes,

 

Bassist

Hi, ik heb al een paar x zo'n online test gedaan, en daar kwam elke x nog uit van ga hulp zoeken enzo blah blah en dat zal wel... maar hoe moet ik hulp vragen als ik het niet durf?😂😭

Reputatie 7
Badge +17

Hooi!

 

Lastig zeg! Het zou goed kunnen dat je last hebt van een sociale angststoornis, je zou misschien een online test kunnen doen (dit is geen echte diagnose maar meer een inschatting of je het zou kunnen hebben) je zou de uitslag kunnen laten zien aan een van je ouders, en hopelijk kunnen je ouders je helpen met een afspraak maken met een psycholoog, omdat dit me wel handig lijkt! Het is een flinke stap, maar je als je het eenmaal hebt gedaan ben je opgelucht en blij. Ik heb ook last gehad van een sociale angststoornis, en ik durfde ook niet naar de supermarkt alleen. Mijn psycholoog heeft mij erg geholpen dat ik nu wel weer durf naar de supermarkt! Dit gaat jou ook weer lukken!! Heel veel succes en het komt goed!

 

Groetjes,

 

Bassist

Hi, ik heb al een paar x zo'n online test gedaan, en daar kwam elke x nog uit van ga hulp zoeken enzo blah blah en dat zal wel... maar hoe moet ik hulp vragen als ik het niet durf?😂😭

Ook als je eerst dan eens mailt ? Of belt ? Dan hoef je er iig nog niet naartoe. En je moeder kun je het dan missc ook eerst laten lezen ? Ik weet ook niet maar dan is het al minder eng lijkt mij.

Grtz liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

Hi, ik heb al een paar x zo'n online test gedaan, en daar kwam elke x nog uit van ga hulp zoeken enzo blah blah en dat zal wel... maar hoe moet ik hulp vragen als ik het niet durf?😂😭

Ook als je eerst dan eens mailt ? Of belt ? Dan hoef je er iig nog niet naartoe. En je moeder kun je het dan missc ook eerst laten lezen ? Ik weet ook niet maar dan is het al minder eng lijkt mij.

Grtz liefs Julian X

Dat is idd een optie, bedankt! Ik zal het proberen als ik er ready voor ben, maandag ga ik weer naar mijn moeder toe (mijn ouders zijn gescheiden) dus dan zal ik ook proberen er met haar over te hebben

 

Dankjewel ! Xx

Reputatie 7
Badge +17

Hi, ik heb al een paar x zo'n online test gedaan, en daar kwam elke x nog uit van ga hulp zoeken enzo blah blah en dat zal wel... maar hoe moet ik hulp vragen als ik het niet durf?😂😭

Ook als je eerst dan eens mailt ? Of belt ? Dan hoef je er iig nog niet naartoe. En je moeder kun je het dan missc ook eerst laten lezen ? Ik weet ook niet maar dan is het al minder eng lijkt mij.

Grtz liefs Julian X

Dat is idd een optie, bedankt! Ik zal het proberen als ik er ready voor ben, maandag ga ik weer naar mijn moeder toe (mijn ouders zijn gescheiden) dus dan zal ik ook proberen er met haar over te hebben

 

Dankjewel ! Xx

Graag gedaan hoor ☺️ ik doe zoiets zelf ook. Is hier ook  een topic van me en zo kom je op ideetjes 😉 

Grtz liefs Julian Xx

Reageer