Skip to main content

sociale angst, ben telkens overstuur op school

• September 19, 2026
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

88shootingstars

Heyo schitterende sterren 🌟 Sinds dat het schooljaar weer is begonnen ben ik telkens overstuur op school, ik heb geen vrienden in de les en al mn klasgenoten vinden me niet leuk omdat ik zo extreem stil ben. Het is tegenwoordig ook heel vaak samenwerken en groepsopdrachten alleen hier word ik super gestresst van en heb ik bijna iedere dag moeten huilen in specifieke lessen door de mention van groepsopdrachten. Ik durf niet tegen mn klasgenoten te praten en mijn stem komt ook niet uit en dan moet ik huilen. Omdat ze me al vreemd vinden en ik soms ook gefluister hoor over mij raakt het me en verlaagt het mn self esteem, ik heb het heel lastig op school. Mijn mentor weet hier al van en mijn ouders ook, ik heb uitzonderingen dat ik altijd werk alleen mag doen en geen vragen hoef te beantwoorden in de les alleen dit helpt ook niet meer, zelfs met uitzondering raak ik zó overstuur dat ik de neiging heb om lessen te skippen. Ik wil het voorkomen alleen mn ouders boeien het niet echt en zeggen gewoon dat ik moet '’doorzetten'’. Ook willen ze niet naar de huisarts omdat ik hier al 2x ben geweest alleen werden mn problemen telkens klein gemaakt en veranderde het in een '’life advice'’ zoals '’eerder slapen'’ of '’ga eens rondje lopen'’ hopelijk ben ik niet de enige?? maar ik ben echt sip elke dag en voel me zo kut als ik naar school moet.

1 reactie

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 20, 2026

Hoi, ik wou dat ik een mooi advies had maar ik zou wel willen.  Het is goed hoe je erover vertelt en het lijkt me erg dat je het gevoel hebt dat iedereen het niet serieus wil nemen. Misschien helpt het je al iets dat we hier echt wel naar je willen luisteren en dat je serieus wordt genomen. En je kunt altijd ook naar de Kindertelefoon bellen. Dat staat bovenaan de pagina wel. Venten is natuurlijk altijd goed, dat doen meer kinderen hier en het helpt om elkaar daarmee te steunen. Veel sterkte! ♥️ En sorry dat ik geen beter antwoord weet 😊

Groetjes!