Skip to main content

Heyy, 

Ik ben nu op vakantie, en er zijn nu op de 1ste camping en ik heb nog niet echt rondgelopen want ik ben een beetje bang. Ik heb al wat mensen van mijn leeftijd gezien, maar ik word er een beetje bang van eigenlijk. Mijn vriendin gaat ook mee maar die komt morgen pas dus ik zit nu alleen. Als zij er is weet ik zeker dat ik me fijner voel. Maar nu voel ik me angstig en ik voel me een beetje trillerig en draaierig. Een beetje hetzelfde wat ik voelde in Maastricht (ga een paar topics terug). Aan de andere kant denk ik van het is toch niet zo eng bladiebla ik moet gewoon overal heen kunnen lopen zonder dat ik angst voel (vroeger had ik dit ook niet en kon het me allemaal niet zo veel schelen, wat andere mensen van me dachten enz). Ik voel me heel bekeken (niet echt dat mensen kijken ofz idk) en ik ben bang dat ik iets fout doe of mezelf voor schut zet. 
ik heb een soortvan angst opgebouwd en ik weet niet waardoor of waarom, want soms denk ik ook weer zo van het is nergens voor nodig.

oké uhm het is niet echt een vraag ofz, ik moest het gewoon ergens kwijt!

heeft iemand advies of ervaring?

groetjes jE fAvOrIeTe AnGsThAaS

Klinkt vervelend. Ik heb ook last (gehad) van sociale angst. Wat mij geholpen heeft is mijn psycholoog. Misschien kan je langs de huisarts na dat je terug beng van vakantie.

Gelukkig komt morgen je vriendin. Probeer in de tussentijd aan positieve dingen te denken. Bijvoorbeeld, mensen kijken niet naar me en als ze kijken, waarom zouden ze iets negatiefs over me denken? Ze denken vast dat ik leuke kleren aan heb.


@jaivy ik ga gelukkig al naar de huisarts! En ik heb eigenlijk nog nooit een diagnose gedaan voor sociale angst maar ik denk dat ik het wel heb of minder erg of iets anders, want ik heb het niet altijd. Ik heb het eigenlijk ook nog niet vertelt aan iemand ook niet aan mijn beste vriendin dat wil ik wel gaan doen maarja ook weer niet ofz. Ik merk ook echt dat ik heel erg aan het trillen!


Ja praten is altijd goed, dus als je wil en kan praten met iemand is dat zeker goed om te doen. Ook goed dat je naar de huisarts gaat, hij/zij kan je verder helpen.


Ik ken het. Ik ging voor de zomervakantie al een paar maanden niet meer naar school. Ik ben gewoon bang om alleen al de klas in te stappen of door de gang te lopen. Na de vakantie ga ik denk ook niet meer naar school. Werk gaat ook minder in de winkel. Ik ken je gevoel. Gewoon bang over een oordeel van andere mensen of bang worden als ze je zien lopen. Ik zeg tegen je leef je leven geniet lekker en probeer een klein beetje schijt te hebben positief dan. Probeer er met iemand over te praten om hulp te kunnen krijgen. Misschien werkt therapie of alleen er al over praten al... Ik heb zelf therapie met een hulphond gehad. Dat heeft al wel veel angst weg gehaald. Alleen nu dit op school en werk nog. Maar geloof in jezelf en je bent goed zoals je bent! Geef niet op en zet door! 💪💪💯😉🙏😎 Je bent een topper! 


@Stillegenieter 

wow dat is heel heftig! Heel veel succes!


@Stillegenieter

wow dat is heel heftig! Heel veel succes!

Ja bedankt, jij ook veel succes! Jij door blijven zetten en niet opgeven, ik zal precies hetzelfde doen blijven doorzetten en niet opgeven vroeg of laat komt het allemaal wel goed! 💪💪💯😊


Reageer