Hoi!
Ik heb een probleem. Ik ben namelijk snel gestrest in sociale situaties en ik ben er altijd van overtuigd dat mensen iets negatiefs van mij vinden. Ik kan ook niet duidelijk praten tegen mensen die ik niet goed ken en als ik in de klas moet praten (bijvoorbeeld als er iets aan mij gevraagd wordt of als ik moet presenteren), raak ik in paniek, kom ik niet uit mijn woorden en krijg ik soms moeite met ademhalen. Ik denk dat ik misschien sociale angststoornis heb. Ik heb een paar testjes gedaan op het internet die allemaal zeiden dat ik sociale angststoornis zou kunnen hebben, maar ze zeggen ook dat als ik het zeker wil weten, ik naar een professional moet gaan. Ik wil het graag zeker weten en ik zou ook graag hulp willen want ik heb er veel last van en het heeft een negatieve invloed op mijn sociale- en schoolleven, dus naar een professional gaan zou een goede oplossing zijn, alleen durf ik het niet zo goed aan mijn ouders te vertellen. Ik ben bang dat ze me niet geloven of vinden dat ik me aanstel en ik ben bang dat ik misschien inderdaad aanstel.
Heeft iemand misschien tips?