Vraag

sociale angsstoornis?

  • 3 February 2023
  • 0 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey,

ik heb al mn problemen aan mijn moeder verteld en ze reageerde wel goed. Ik moest van haar beter slapen dus geen telefoon bij t slapen en beetje ritme erin houden dat doe ik nu al 2,5 week en er is niks veranderd. Mijn moeder denkt dat ik gewoon negatief denk over mezelf en ik moet er gewoon mee stoppen en als ik negatief denk tegen mezelf zeggen ' stoppen het heeft geen nut'.

Maar zo simpel is het niet als ik dat zeg ga ik even later toch wel weer door. Dus ik ben meerdere dingen gaan opzoeken over socialr angsstoornis(had ik al eerder gedaan maar ik wist het niet zeker of k het had). Ik denk eigenlijk wel dat ik het heb maar mijn moeder gelooft het niet ik heb bijna alle symptonen die ze beschrijven.

Ik heb podiumvrees, heb het vaak benauwd en druk op mn borst, ik ga soms trillen in sociale situaties als ik me erg druk maak. Ik ga ook steeds vaker van alle stress die ik krijg door de sociale angst tikken met mijn vinger op n tafel of met mn been tikken. Ik moet altijd iets in mn handen hebben en ik houd mn handen onder de tafel in de klas omat ik niet eeet waar ik ze moet laten en als ik dan mn hoofd laat steunen is dat mss raar of zie ik er lelijk uit en dan mogen mensen me niet.

Zo denk ik dan😅. Kortom ik maak me heel erg druk over andere mensen hun negatieve mening want als iemand zegt dat die me aardig vindt ben ik even wel blij maar ik onthoud het niet alleen de negatieve dingen. Ik ben zo bang dat mensen me lelijk vinden, niet mogen en stom vinden. Omdat ze me dan misschien gaan pesten ofzo. Eig weet ik niet waarom ik er zo bang voor ben maar ik kan er nu niet zoveel aan doen al die dingen vam noem elke dag je positieve kanten werkt niet bij mij.

Omdat als ik positief denk overmezelf denk ik dat ik egoïstisch ben en haal ik mezelf weer naar beneden. Omdat ik niks kan en lelijk ben etc. Ik weet ook niet of iedereen dit heeft want mijn moeder zegt dat ieder 14 jarig meisje wel onzeker is. Maar ben ik gewoon onzeker of is het idd een sociale angsstoornis en hoe moet ik het dan mijn moeder vertellen en zorgen dat ze me gelooft?? Alvast bedankt ❤️

Groetjes anoniempie145


0 reacties

Geen reactie

Reageer