Vraag

Social anxiety. Wie kan me helpen?

  • 6 January 2023
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey, srry dat k hier alweer mn shit drop... maar ik wil niet weer mn vriendin hiermee belasten.

Ik voel me echt kut k heb dus social anxiety maar iedereen vind me wel aardig maar daar blijft t ook bij. Mn beste vriendin die praat meer met mensen en is ook beter bevriend met meerdere mensen maar k heb maar n paar goede vriendinnen(2). En ik wil gwn ook meer mensen waar ik gwn even mee kan kletsen maar ik durf niet zomaar een gesprek te starten k ben bang dat mensen me dan kut gaan vinden of kut gaan doen tegen mij. En ik kan daar niet heel goed tegen. Als ik dingen fout doe of mensen me introvert noemen(heeft 1 iemand gedaan) voel k me daar maanden schuldig over en kut. En als mensen iets kuts over me zeggen ook al is t maar n heel klein iets dan ben k t er of mee eens en vind k t kut. Of ik vraag ne af is dat zo? K vind t gwn heel lastig maar durf dit ook niet aan te geven bij mn ouders over mn social anxiety k ben dr een keer over begonnen dat sommige mensen dat hebben en mn moeder zei ja wat ze allemaal weer verzinnen en ja maar dat heb jij niet hoor.

Ik heb bijna alle 'symptonen' al vanaf kleins af aan. K vind t ook kut omdat k n crush had op iemand die k nog niet kender k had m gevoegd op al zn socials en hij voegde me terug. Alleen toen ontvoegde hij me op snap en bereal k vroeg op insta waarom en toen had hij'te veel mensen' k zei nee mnu snap t en daarna heeft hij me ontvoegd op insta. K ben gwn zo slecht met sociale situaties hoe krijg ik ooit n vriendje?!! Wie wil er nou n vriendin met social anxiety en n eetprobleem?!

Als jullie dit hebben gelezen thnxx en hopelijk weten jullie iets om me te helpen bedankt voor t lezen❤️❤️


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Als je  zulke angststoornissen hebt dan zou ik adviseren zoek hulp. Iemand die je hiermee verder kan helpen. Sorry dat klinkt natuurlijk ontzettend standaard maar het is wel het beste. Misschien ken je een docent die je vertrouwt of je mentor.  Leg je verhaal uit en ze zullen je zeker helpen. Of bel met de kindertelefoon voor advies. Want je  hebt het nodig  en verdient steun dus probeer het eens. Ik heb het ook gedaan en het hielp mij enorm vooruit :)  soms met wat oefenen en thuis-opdrachtjes die allemaal heel goed te doen zijn.  sterkte en succes ik hoop  dat het je lukt.  Want het kàn echt, dat je ze de baas wordt ! 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

Heyy,

Ik ben niet zo goed in online mensen helpen, maar dat klinkt allemaal echt niet fijn. Een goede vriendin van mij heeft ook social anxiety & een depressie en zij beschrijft dat soort dingen ook. In ieder geval, je bent goed zoals je bent en alles komt uiteindelijk echt goed. Als je iets wilt delen dan kan dat altijd bij de kindertelefoon! Hoop dat alles snel beter gaat! ❤️🍀

Reageer