Vraag

Social anxiety

  • 19 May 2020
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Badge

Hey, ik ben een jongen van 14 en heb social anxiety heb hierdoor een depressie gekregen en ben ook akward, mijn vraag is kan ik van mijn social anxiety afkomen en is het misschien gwn een periode? het begon toen ik 13 was heb hier echt hulp mee nodig.


4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey

 

ik weet niet Precies wat social anxiety is. Maar doordat je hier een depressie over hebt gekregen. Kan je misschien met iemand erover praten. Bijvoorbeeld een goede vriend je ouders en je mentor.

Ik hoop dat je je snel beter voelt.

 

Groetjes:mij

Hoi

 

Je hebt last van social anxiety, en bent in een depressie beland. Da’s niet fijn natuurlijk. Denk je zoals Anoeniempjeee voorstelde met iemand te durven praten? Via de huisarts of school zou je namelijk geholpen kunnen worden. Aangezien je social anxiety je al dreef tot een depressie, lijkt het me van belang om professionele hulp op te zoeken. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

Ik heb zelf social anxiety. Het is te behandelen met therapie of soms medicijnen net als de depressie. Ik denk dat het belangrijk is dat je met iemand gaat praten. Bijvoorbeeld met je ouders, mentor of je huisarts. Die kunnen jou zeker helpen. Denk je dat je dat durft om er over te gaan praten met iemand?

Groeten,

TheColorGreen

Hey,

 

Ik ben zelf ook heel akward en ik vind het eng om met mensen gesprekken te voeren.

Maar wat bij mij heel erg helpt is dat ik een vrienden groep heb die me vol steunt en me helpen om over mijn gevoelens en angsten te praten. Als dat voor jou niet werkt kan je ook misschien met een psycholoog praten. En praat sowieso met je ouders er over want zei kennen je het best.

 

Reageer