Vraag

social angst

  • 17 January 2021
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Hallo forum lezers,

vorig jaar ben ik gediagnosticeerd met sociale faalangst. Dat kwam toen als een grote klap. Ik snapte niet waarom ze dat zei. Natuurlijk had ik die symptomen, maar ik ging meer naar haar toe door me mentor…  persoonlijk had ik er niet zoveel achter gezocht, maar ik dacht ik ga maar dan is iedereen blij. Op t einde van die cursus vertelde die vrouw mij dat ik sociale faalangst had… ik schrok me dood! Ik heb altijd moeite gehad met dat ik bang was wat mensen van me vonden, hoe ze over me dachten en ga zo maar door zelfs bij me nichten en me tante en oom etc. Maar over zo iets had ik nooit nagedacht. Toen heb ik er niet zoveel aan gedaan, maar nu zou ik toch graag er hulp voor willen zoeken aangezien ik gewoon een “normaal” persoon wil zijn en daardoor nu wel even in een donker dal zit...
iemand tips???


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey

Ik herken je probleem. Wat je zou kunnen doen is maar de huisarts gaan, zij kan jou dan doorverwijzen naar bijvoorbeeld een psycholoog. Een psycholoog kan je hierbij helpen.

En blijf er over praten met mensen die je vertrouwd.

Badge

Heey

Ik herken je probleem. Wat je zou kunnen doen is maar de huisarts gaan, zij kan jou dan doorverwijzen naar bijvoorbeeld een psycholoog. Een psycholoog kan je hierbij helpen.

En blijf er over praten met mensen die je vertrouwd.

Heey jaivy,

Heel erg bedankt voor je reactie en natuurlijk je tips!!

 

Reageer