Sociaal ongemakkelijk

  • 2 August 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoi iedereen.

Ik ben soms een heel sociaal persoon vooral op werk, op vakantie en met mijn band. Maar ik ben ook in veel situaties heel sociaal ongemakkelijk. Op school is het het ersgt en soms zelfs met vriendinnen, die ik al niet bijzonder veel heb op school, maar dit vind ik niet heel erg want ik heb nou eenmaal meer een leven buiten school dan op school, maar op school is het wel naar. Ik merk dat het vaak aan het feit ligt dat ik me geintimideerd voel. Ik heb ontzettend moeite met oogcontact maken en mijn hersenen maken een soort overuren en ik stop gewoon met functioneren. Ik voel me gewoon niet mezelf. Ik heb er echt best wel veel last van. Hoe stop ik hiermee?

Liefs


1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

Hai @anoniempjevandaagx 

 

Er is helemaal niks om je zorgen over te maken. Als die persoon oogcontact heeft met je willen ze dat zelf ook. Ik ben zelf ook altijd van het "kat uit de boom kijken". Dit houd in dat ik eerst wat meeluister en kijk naar hoe diegene reageert op bepaalde dingen. Op deze manier kan ik beter inschatten wat diegene leuk vind of hoe diegene reageert op iets wat ik wil zeggen. Er is niks engs aan praten. Gewoon je hoofd koel houden en dan komt het heus wel goed.

Reageer