Sociaal doen op school lukt niet

  • 23 August 2022
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoooi iedereen,

Oké. Ik heb niet veel vrienden op school. Ik heb hier en daar wat mensen waarmee ik om ga, waar dan wel aardig close mee ben. Ik voel me best eenzaam. Probleem is dat ik gewoon niet sociaal kan doen tegen de andere meiden en jongens bij mij op school en dat komt ook door hoe ik me afgelopen jaren tegen hun op heb gesteld (hen vermijdend, ik wilde er wel bij horen maar ik dacht van oh ze willen me er niet bij, wat dus resulteerde in dat ze mij ook negeerde). Een groot deel van mijn jaarlaag is eigenlijk een grote vriendengroep en ik wil er echt graag bij horen maar ik heb het gewoon voor mezelf verkloot. Dit jaar probeer ik echt om mezelf socialer op te stellen, maar het heeft amper effect. Ik word er zo onzeker van dat ik me een beetje afschemer. Het ding is dat ik dit probleem nergens anders heb. Buiten school heb ik standaard een stuk of 5 mensen waarmee ik af kan spreken. Op vakantie en op werk maak ik altijd heel makkelijk vrienden en vind het super leuk om sociaal te zijn en te kletsen. Ik snap gewoon niet waarom ik dat op school niet kan doen. Ik voel me er echt heel kut over, dus heeft iemand advies?

Liefs, anoniempjevandaagx


2 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hallo

 

Ik ben misschien niet te beste adviesgever om sociaal te zijn.(Ik heb maar 3 vrienden, die ik al jaren ken en voor de rest gewoon geen.😅) Ik ben ook niet echt sociaal, ik kan niet zomaar iemand aanspreken als ik weet dat ik die nog kan tegenkomen. Wanneer vreemden mij rondom aanspreken op het station bijvoorbeeld loop ik gewoon weg. Maar ik wil je wel tips geven die denk ik wel werken; maar niet bij mij.

 

Het beste is om iemand uit die vriendengroep bevriend te geraken en zodat zij je in die groep kan krijgen. In dit is dan soort van je beste vriend en dan zullen jullie weer onderdeel van die groep. Je kan er ook gewoon naar toe stappen en vragen of je erbij mag. En er zijn er nog maar die ken ik niet echt mijn hoofd.

Ik ben zelf wel goed in veel met verschillende mensen praten op school, maar ik heb eigenlijk maar één iemand op school waar ik soms mee afspreek en buiten school ook maar 2 dus ik zou me er niet heel veel zorgen om maken. Maar als je in een vriendengroep wil, moet je gwn met iemand ervan wat praten en uiteindelijk kan je bij de rest van de groep staan en mee praten. Komt vast goed.


Suces!!!

Reageer