Vraag

Sociaal angststoornis, word me te veel. Help

  • 28 August 2018
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Al sinds ik voor eerst op sociale plekken kwam (groep 1) had ik al last van een sociaal angststoornis. Of in het engels, social anxiety. Btw ik heb ook autisme, die zie je niet van de buiten kant, maar je hersens zijn de vaak te druk en erg overprikkeld.

Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Ik ben nu bijna 16 jaar, en ik heb hier mijn hele leven al last van. Wat als ik deze angst blijf houden?

Iemand tips??

PS, vrienden maken lukte me altijd wel goed. Maar jaren later ben ik altijd gepest, denk aan slaan, duwen en veel schelden.

2 reacties

Dat klinkt heel lastig! Gelukkig kan je wel goed vrienden maken, en ik denk ook dat het voor jou heel belangrijk is dat je die hebt.
Verder weet ik het zelf ook niet zo goed, ik weet wel een beetje hoe lastig het kan zijn maar ik heb dit zelf duidelijk minder dan dat jij het hebt. En ik weet zelf al niet hoe ik er mee om moet gaan, dus weet ook niet hoe ik je tips moet geven.. Sorry!
Lieve groetjes, janna
Hoi,

Ik ben benieuwd welke hulp jij al hebt gehad (als je de diagnose autisme krijgt, kan ik me namelijk niet voorstellen dat er geen hulp wordt aangeboden). Heeft dat geholpen? Heb je nog hulp?

Ik denk namelijk niet dat jij dit nog alleen aan kan. Het klinkt echt super vervelend wat je hebt en ook heel moeilijk om mee om te gaan! Gelukkig zijn er professionals die jou kunnen helpen hiermee. Je kan met hen in contact komen door naar je huisarts te gaan. Die kan je doorverwijzen.

Heb je een goede steun aan je vrienden?

Hoe staan je ouders hierin? Weten zij van de struggles die je momenteel hebt?

Word je nog steeds gepest?

Veel vragen, als ze vervelend zijn, hoef je ze niet te beantwoorden hoor!

Gr. Pin

Reageer