Vraag

Snoepkont


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan niet stoppen om te snoepen nu ook dat is super lastig want ik ben ook te zwaar ik heb echt een probleem en ik eet als ik emotioneel ben dus dat is bijna altijd want ben de meeste tijd droevig want ik ben een klein beetje depressief dus dat is super lastig
Depressief ben ik door een 4 maanden durende hoofdpijn

13 reacties

Hoii prinses in nood,

Weet je waardoor het komt dat je droevig bent en 'te veel' snoept?

Misschien heb ik een paar tips.
Zoek afleiding. Als je je droevig voelt dan kan je bijvoorbeeld beginnen met tekenen of schrijf je probleem op en probeer een oplossing te bedenken, luister muziek of kijk tv. Ga niet in de keuken zitten waar je omringt wordt door snoep, dan is het lastig om niet eten.
Als je echt wilt snoepen dan kan je natuurlijk ook gezondere opties nemen of een kauwgompje kauwen.
Je mag natuurlijk wel snoepen hoor.

Misschien kun je iemand om hulp vragen die vertrouwd en jouw kan helpen?

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips

Groetjes Anne
Depressief ben ik door een 4 maanden durende hoofdpijn
Door deze rede ben ik droevig
Wat bij mijn helpt tegen snoepen is:

  • als ik trek krijg, drink ik een paar glazen water
  • Tandenpoetsen, mondwater, of iets anders scherps.
Ik hou niet van scherpen dingen
eigenlijk ben ik me vol gaan stoppen met snoep en alle andere dingen toen ik gestopt ben met een soort van snijden ik dacht namelijk dat is toch een stuk beter dan jezelf verwonden en een stuk lekkerder
Ik eet ook heeel veel als ik verdrietig ben, nou heb ik volgens anderen “het geluk” dat ik niet kan aankomen. Maar veel snoepen is voor niemand gezond natuurlijk. Probeer inderdaad afleiding te zoeken, of vraag of je moeder het eten wil verstoppen zodat je er niet makkelijk bij kan.

veel succes!

xxx
Het is alleen zo ook al verstopt ze het ik heb altijd iets in mijn schooltas wat ik van andere krijg dus dat is lastig
Hi Prinses in nood

Als je emotioneel bent, heb je de gewoonte erg veel te gaan snoepen. Wat jammer dat je hoofdpijn zo veel struggles met zich meebrengt.

Misschien helpt het om snoep op een bord te leggen, in plaats van het te eten uit de verpakking. Als je bijvoorbeeld een grote zak m&m's hebt, kan je er een kommetje bijnemen, en daar wat m&m's indoen. Dat eet fijner, en zorgt ervoor dat je minder snel geneigd bent om meer m&m's te eten. Wat er overblijft in de zak m&m's, kan je eventueel aan iemand in je omgeving geven, zodat je niet in de verleiding komt om meer te eten.

Ook kan het helpen om kleine borden en kommetjes te gebruiken. Als je een handvol m&m's in een grote kom doet, lijkt het weinig, maar als je diezelfde hoeveelheid m&m's in een klein kommetje doet, heb je het idee dat je een stuk meer m&m's hebt.

Een ongezond eetpatroon kan hoofdpijn verergeren. Misschien kan dat tellen als motivatie om niet al te ongezond te eten. Zoals Remco128 zei, is voldoende drinken ook belangrijk. Goed gehydrateerd zijn kan hoofdpijn verlichten.

Je zou kunnen proberen om snoep te vervangen door nootjes en gedroogd fruit. Gedroogd fruit is gezond, en ongezouten nootjes ook. Uiteraard mag nu en dan ook een snoepje. Misschien helpt het om bv. chocolade te eten in combinatie met nootjes, zodat de nootjes je sneller een voldaan gevoel geven.

Groetjes
Kenshin
Ik ben allergisch voor nootjes en voor veel soorten fruit ook dus is het lastig heb veel voedselallergieën dus dat is super lastig
Omgaan met allergieën lijkt me inderdaad best lastig. Een diëtist zou je eventueel kunnen helpen bij het samenstellen van een gezond voedselpatroon. Daarbij zou bepaalde voeding vermijden of extra nuttigen je hoofdpijn kunnen verlichten.

Gr. Kenshin
Ben daar al in behandeling
Voel je je geholpen bij de diëtist?

Een onbalans in vitaminen of voedingsstoffen kan hoofdpijn veroorzaken. Zijn jullie al eens op zoek gegaan naar een eetpatroon dat je hoofdpijn zou kunnen verlichten?

Gr. Kenshin
Door psychologische hulp is mijn hoofdpijn al een heel stuk minder
Fijn dat je doeltreffende hulp hebt. Ik hoop dat het naarmate de tijd vordert, beter met je mag gaan.

Gr. Kenshin

Reageer