Vraag

snijden, zijn docenten het verplicht om te melden?

  • 4 December 2023
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hoi, 

ik snijd mezelf al 2 jaar. Ik vroeg me af hoe het zit met docenten. Als die het zien zijn ze dan verplicht het te melden ergens? bijvoorbeeld mijn ouders bellen? En is dat ook als ik het tegen ze zou vertellen?

 

reacties zouden erg helpen dankjewel! 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

volgensmij zijn ze niet VERPLICHT het te vertellen. als je het tegen een vertrouwenspersoon vertelt en je zegt dat het tegen niemand vertelt mag worden dan mogen ze het niet eens vertellen aan je ouders of andere docenten. ze kunnen je wel helpen om het zelf te vertellen. of ze kunnen tegen andere docenten zeggen dat je dingen aan je hoofd hebt waardoor je geen concentratie hebt.

Badge

En als het tegen een normale docent is ipv vertrouwenspersoon?

Reputatie 6
Badge +5

Van docenten weet ik het niet, maar van vertrouwenspersonen ben ik er vrij zeker van dat ze verplicht zijn om het privé te houden. Ze kunnen je wel eventueel doorverwijzen naar professionelere hulp. Daarnaast kan je het natuurlijk ALTIJD vragen aan je docent. Gewoon zo van ‘Hey, als ik iets onder vier ogen tegen u zeg, bent u dan verplicht om daar iets mee te doen?’ of ‘Kan ik u iets in vertrouwen vertellen en vertelt u het dan niet door?’ Dit lijkt me de beste manier om er achter te komen, want ik ben geen docent! :)

 

Ik ben trouwens SUPER TROTS dat je hulp zoekt, ga alsjeblieft zo door! 

 

Je bent waardevol! 

 

Groetjes

Reageer