Vraag

Snijden Verbergen Turnen

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoiii,

Ik snijd mijzelf al een tijdje, maar nu heb ik iets scherpers gebruikt waardoor de korstjes/littekens erger gaan worden. Nu moet ik binnekort weer gaan turnen. Ik ben bang dat mijn trainsters het merken en mijn ouders inlichten. Mijn ouders denken dat ik ben gestopt. Ook vinden mijn vriendinnen van turnen dat je 'emo' bent als je snijdt. Ik wil niet dat ze er achter komen, want ik schaam me. Ik heb namelijk niet echt een goede verklaring waarom ik het doe. Ik vind het heel rot om er over te praten. Heeft iemand een idee hoe ik kan oplossen dat ze het niet zien? En hebben jullie nog tips om clean te blijven?

Ps: litteken zalf gaat niet helpen, want het zijn nog geen littekens, maar korstjes.


4 reacties

Hoi,

Ik denk niet dat je korstjes goed kunt verbergen helaas. Kun je je niet 1 training ziek melden tot ze zijn geheeld? 

Om clean te blijven vind ik zelf de app i am sober heel fijn werken.  En het hielp ook heel erg om naar een psycholoog te gaan.  Je zei dat je niet graag praat over het snijden, maar therapie helpt echt heel veel!

Heel veel sterkte

xxx

Reputatie 3
Badge +1

Hey! Het spijt me voor je! Ik veet niet waar je je snijd, maar een legging kan werjen voor je benen en voor je armen een vest of doe een grote peister op en zeg dat je bent gevallen van je fiets. Veel sterkte!! <333

Reputatie 3
Badge +1

Hey! Het spijt me voor je! Ik veet niet waar je je snijd, maar een legging kan werjen voor je benen en voor je armen een vest of doe een grote peister op en zeg dat je bent gevallen van je fiets. Veel sterkte!! <333

Sorry ik heb geen autocorrectie aan en ik merk nu pas dat er spelfouten in zitten

Reputatie 6
Badge +3

hey, ik heb een paar tips.  

gebruik concealer etc. om je sneden  wat minder zichtbaar te maken

draag shorts of leggings over je turnpakje en of kies voor een turnpakje met lange mouwen om het te verbergen.

plak er een pleister over en beweer dat je je verwond hebt aan iets als iemand ernaar vraagt

Liefs, 

Alice 

Reageer