snijden proberen af te leren

  • 11 November 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey hoi, 

Ik snijd mezelf al een paar dagen na dat ik het lang niet meer heb gedaan, maar ik probeer het weer een soort van af te leren maar het is zo aantrekelijk.. Ik ben nu 15 jaar oud en heb het aan mijn vrienden verteld en een van mijn vrienden zij je moet het echt niet meer doen, Maar daardoor ben ik er achter gekomen dat 2 van mijn vrienden zich ook snijden en daardoor kwam ik weer op het idee (ik deed het eerst niet heftig maar nu ook op mijn linker arm en rechter heup). Ik heb het gevoel dat ik mijn eerste toetsweek volledig heb verpest terwijl ik behalve voor wiskunde (en ik denk natuurkundemisschien maar daarvan heb ik het cijfer nog niet voor) allemaal voldoendes heb (ook voor nederlands maar er waren maar 2 mensen uit mijn klas met een voldoende dus die mogen we nog een x maken). En voor wiskunde heb ik een 5,2 dus dat is nog niet eens zo erg. 

Ik zit nu dus in de 3e klas havo en ik heb dus al vanaf de 1e dat ik een jongen leuk vind en hij is dus van deze school af gegaan. En hij is mijn beste vriend (ik kan alles tegen hem vertellen en ik vertelde hem ook alles behalve dat ik hem leuk vind maar nu is hij daar achter gekomen en dat wou ik echt niet...) Hij heeft me nu ook niet meer ge appt :(( 

En nu voel ik me dus niet echt top ofzo.. (hebben jullie dit ook of hebben jullie tips voor me? Want ik had vandaag een gedachte weet je wel? Misschien is het beter als ik er niet meer ben ofzo…

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon


2 reacties

Hey meid, 

 

snijden is niet goed voor je ik ken het ik snij mezelf al voor een jaar diep en heb al 2x geprobeerd mezelf te vermoorden. Dus misschien niet de beste persoon om je advies te geven of juist wel. Dunno, maar ik weet wel dat je nog niet extreem ver bent in het traject en nu kom je er nog uit. Wist je dar er op elke school speciale mensen zijn voor dit soort problemen?  Misschien kun je daar wat mee en ik weet dat het volgende lastig is maar wel belangrijk je moet het je ouders vertellen die willen er echt alles aan doen om je te helpen. Daar zijn ze tenslotte je ouders voor en als je dan gaat voelen ze zich extreem schuldig dat wil je toch niet? En over die jongen damn girl das lastig ik zou proberen hem eerst te appen en als hij niet in ziet hoe leuk jij bent dan zijn ongeluk! Jij komt dan iemand tegen die veel beter voor je is en inziet hoe geweldig jij bent. Oké? Hoop dat dit heeft geholpen.

 

groetjes lilo

Hallo anonieme gebruiker :)

Je kan je snijgewoontes in ruilen voor andere dingen die je lichaam niet beschadigen zoals bijvoorbeeld elastiekjes laten klappen tegen je arm of ijsklontjes vasthouden.

-Dr8gon99

Reageer