Vraag

Snijden littekens

  • 15 February 2021
  • 12 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey 

Ik had dus een vraagje ik snijd mezelf al een tijd ongeveer 2 jaar en ik heb al behoorlijk wat littekens ik vroeg me af of het raar is als ik in de zomer gewoon met korte mauwen loop ik schaam me wel maar ik weet ook dat ik het niet mijn hele leven kan blijven verbergen wat vinden jullie?


12 reacties

Reputatie 2
Badge

Snijden is noooit een optie. Je moet echt hulp zoeken. Ga naar je huisarts of regel een psycholoog. Je kan het niet blijven verbergen. T is heel rot dat je het moet doen. Ik beloof je dat je geen spijt gaat krijgen en je gaat het leven ene stuk zonniger zien.

Reputatie 2
Badge

Tegen de littekens: Bio-oil

Dankjewel voor je reactie ik ga erover nadenken 🥰

je bent niet de enige met dit soort problemen en nee het is niet raar om dat te laten zien ik vindt dat zelf juist altijd erg stoer want dat is niet zo makkelijk. snijden is echt een probleem en zal op den duur je leven ook nog veel meer gaan beïnvloeden dan alleen littekens waar je je voor schaamt neem contact op met je huisarts als je hulp wilt, die kan je helpen.  als je ouder dan 16 bent niet direct wil dat je ouders dit alles weten kun je proberen of je het nummer van je huisartsen praktijk online kan vinden of online  een afspraak kan maken en zeg ook dan tegen  je huisarts dat je verhaal niet naar je ouders mag. dat is een grote stap maar wel een goeie.

 

Ja klopt dankjewel alleen weet ik niet zo goed wat ik bij de huisarts moet doen want ik weet niet goed waarmee hij/zij mij zou kunnen helpen🙂

Badge

Hoi!

Eerst, snijden is heel slecht voor je, ik zou het aan iemand vertellen bijvoorbeeld mentor, docent, verzorger etc.

En ik zelf vind het niet raar, je moet je niet gaan schamen! Het is iets waar je zelf niet veel aan kan doen. Als mensen het raar vinden gaan ze waarschijnlijk niet echt snel naar je toe om vragen te stellen.

 

Dus ik zeg wees jezelf!

 

Ik hoop dat het snel weer beter komt!

Dankjewel mijn ouders weten dat ik dit doe maar denken dat ik gestopt ben helaas is dat niet zo😬 ik weet ook niet hoe ik kan stoppen

En Dankjewel dat jij daar zo over denkt 🥰

Groetjes Sas

Reputatie 2
Badge +1

Als eerste, probeer je littekens elke dag een paar keer in te smeren met sudocreme en/of vaseline. Aloe vera helpt ook heel goed. Wil je ook nog tips om clean te blijven?

 

Reputatie 2
Badge

Ja klopt dankjewel alleen weet ik niet zo goed wat ik bij de huisarts moet doen want ik weet niet goed waarmee hij/zij mij zou kunnen helpen🙂

De huisarts kan je een doorverwijzing sturen naar iemand die je kan helpen. Hij/zij kan ook je ouders inlichten zodat jij het niet hoeft te doen. Zo heb je geen ruzie met je ouders wantdan weten ze dat het serieus is omdat de huisarts belt/mailt etc.

Dankjewel voor de tip

Ja graag mischien helpt het wel

Hoi,

Ik deed mezelf ook pijn en doe het op dit moment weer. Ik merkte altijd dat het voor mij als een stap vooruit voelde om een korte mouwen shirt aan te doen. En dat hielp mij vaak juist heel erg, want ik wou het dan weer niet doen omdat ik dan geen korte mouwen meer aankon. Ik weet niet of dit voor anderen zo is, maar dit is mijn ervaring.

 

Dus voor jouw ja ik denk dat het oke is om korte mouwen aan te doen, wel zou ik ervoor zorgen dat de korsten er dan al wel echt af zijn, zeg maar.

Verder denk ik dat je om er echt vanaf te komen toch echt hulp nodig hebt, via de huisarts, maar ik weet wel dat die stap echt heel moeilijk is. Maar het is wel de eerste stap omhoog.

 

Vlindertje

Heey dankjewel ik denk dat je gelijk hebt want als je korte mauwen draagt ben je ook meer bezig met dat je de littekens hebt en mischien helpt het om het minder te doen/te stoppen 🥰

Reageer