Snijden huisarts

  • 17 November 2023
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

Hoii ik ben dus een meisje van 13 en ik snijd mezelf al best wel lang (3-4 jaar) maar vandaag is mijn moeder erachter gekomen en zij wilt dat dus aan de huisarts vertellen, ik vind dit echt heel stom en ben bang dat ik naar een mentaal ziekenhuis wordt gestuurd. Ik snijd meestal tot de vetlaag van mijn huis en ik vraag me af of de dokter dit "erg" genoeg vind om me weg te sturen?


3 reacties

Tja, dat moet je aan de dokter vragen.

Reputatie 7
Badge +8

Je gaat echt niet meteen naar een mentaal ziekenhuis. Ik denk dat je eerder wordt door verwezen naar een therapeut of psycholoog. En die gaan dan met je praten over waarom je jezelf snijd en die gaan je helpen met misschien stoppen of de rede vinden waarom en zorgen dat dat je niet meer triggered om zelfbeschadiging te doen.  En als ze vinden dat je te gevaarlijk bent voor jezelf kunnen ze je naar een instelling of dergelijke sturen maar daarvoor zijn veel meer stappen dan alleen zeggen dat je weg moet en dan dat je echt gaat. 

 

Ik zou het vooral nu af wachten. De huisarts is er alleen om te helpen en het gaat echt wel goed komen. 

probeer je soort van verslaving langzaam af te bouwen

vraag of je moeder, de messen verstopt, en ga een goed gesprek aan, me iemand die je vertrouwd! je kan het!

Reageer