Vraag

snijden geheim houden

  • 7 February 2024
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi ik ben 15 jaar

Ik was 2 maanden gestopt met snijden maar ben weer begonnen het snijden helpt me als ik gestrest ben om te kalmeren het helpt als afleiding nu zit er van de wond allemaal bloed in mijn broek je ziet het alleen in de binnenkant ik kan het niet in de was doen dan ziet mijn vader het weet iemand wat ik kan doem???


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Sarradragon ,

 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

 

Groetjes,

 

Cynthia (De Kindertelefoon) 

Reputatie 6

Hey,

Dat probleem heb ik ook met me t-shirt, daar zitten ook bloedvlekken in door sh. Ik heb het eerst geprobeerd eruit te halen met ossengal. Dat werkte iets, het werdt minder, maar het ging er niet uit. Ik heb het uiteindelijk in de was gegooit in de hoop dat me ma het niet zou zien. Ik denk dat ze het niet gezien heeft, maar de vlekken zitten nog steeds is me t-shirt. Ideaal is het niet, maar je kunt het proberen. Met een borsteltje eruit borstelen kun je ook proberen, dat werkt bij mij iets beter. 

Het beste is natuurlijk om te stoppen met zelfbeschadiging! Misschien kun je hulp zoeken?

Succes!

Reputatie 4
Badge +3

Hey hey. Ik heb ook wel een paar ervaringen gehad met bloedvlekken in mijn kleding en dit is hoe ik het toen schoonmaakte: 

  • Je shirt in koud water laten weken, als dit niet genoeg is zet je er 1 of 2 schepjes Vanish op, laat je het 2-5 minuten inwerken en daarna wassen
  • Koudwater en zout op de bloedvlek en tegen elkaar aan wrijven tot het weg is
  • Koud water en blauwe zeep op de bloedvlek en tegen elkaar aanwrijven daarna wassen

 

hope this helps en dat het in de toekomst beter met je zal gaan ❤️

Reputatie 6

@pixeldreams_  Werkt dat ook als de vlekken er al wat langer (weken) inzitten? 

Reputatie 4
Badge +3

@OnbekendeAnnoniem1 sorry voor late reactie maar ja dat werkt. misschien duurt het iets langer of moet je het vaker opnieuw doen.

Reageer