Vraag

Snijden En Zelfmoord

  • 10 September 2019
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Badge
Ik snijd mezelf en heb bijna elk moment van de dag zelfmoord gedachten. Ik ben op 1 maand enorm veel vrienden verloren (14) waaronder ook mijn allerbeste vriendin. 1 persoon heeft ervoor gezorgt dat iedereen me haat. En nu overdrijf ik niet. Die persoon heeft recht in m'n gezicht gezegd dat ze m'n leven een hel wilt maken. Ik word ook gepest. Ik wil dood. Mensen zeggen dat dit gewoon een fase van puberteit is, maar waarom is m'n leven dan al rot vanaf m'n negen?! Wil iemand me alstublieft helpen... 'K weet niet meer wat te doen...

1 reactie

Badge
Ontzettend vervelend om te horen dat je je zo slecht voelt. Niemand verdient dat! Helaas kunnen de vervelende gebeurtenissen niet worden weggenomen. Zelf heb ik mij vroeger ook gesneden en ben depressief geweest dus kan begrijpen hoe je je voelt.

Zijn er mensen waar je je vertrouwd bij voelt om hierover te praten? De huisarts is ook een goede optie om naar toe te gaan!! Dit is dan ook volledig anoniem!

Dat je zegt dat dit met de pubertijd te maken kan hebben is waar maar er spelen nog veel meer dingen een rol. De pesters zorgen ervoor dat jij je slecht voelt en omdat je misschien nog iets meer onzeker bent door de pubertijd kan je hier minder goed mee omgaan.

Het is echt belangrijk om hierover te gaan praten met mensen, en dat ben je nu al aan het doen wat super goed van je is!

Leer vaardigheden aan om negatieve gedachten om te zetten in positieve, leren omgaan met stress en afleidingen zoeken. Dit klinkt makkelijker dan het is dus hulp (huisarts) zoeken hierbij zou goed zijn.

Probeer jezelf eens de vraag te stellen hoe jij je leven graag zou willen zien, breek dit op in stapjes en maak er doelen die waargemaakt kunnen worden door stappen ondernemen. Als je het wilt zou ik je hierbij kunnen helpen.

Dit is echt niet het einde lieve schat! iedereen maakt moeilijke periodes mee, en van elke situatie leer je weer waardoor je alleen maar sterker wordt al lijkt dit niet zo. Het is echt waar!

Heel veel succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt en als ik je nog kan helpen hoor ik het graag.

Reageer