Vraag

snijden

  • 25 June 2022
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje van 17, en snij soms wel me zelf als ik gewoon echt verdrietig ben en dan wordt ik uit het niets boos en wil ik niet ergens tegen aan slaan want dan horen me ouders het dus dan snijd ik maar me zelf heb ik wel een paar keer gedaan maar daarna krijg ik er spijt van . Want nu op me arm zie je die littekens wel erg goed en een hele goeie vriendin heeft nu al twee keer gevraagd wat het is eerste keer praatte ik er gewoon om heen. Maar de tweede keer vroeg ze het waar me moeder bij was dus ik zei gewoon van een kitten van een andere vriendin. Maar ik kan het gewoon niet vertellen ik zou niet weten hoe of hoe ik om hulp kan vragen. Ik snij namelijk als ik verdrietig ben of boos of erg teleurgesteld in me zelf. Heb ook een keer geprobeerd om gewoon veel paracetamol te slikken maar ik durfde niet veder te gaan. Nu sinds kort rook ik ook dus dat helpt wel of blowen maar dat kan ik niet doen als ik bij me vader ben Roken want hij zou heel boos worden maar gelukkig vindt me moeder het wel goed. Maar wat kan ik doen tegen het snijden of het heel boos worden


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @Weetgeennaam. 

We lezen dat je in een lastige situatie zit.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes

Joram/De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Je moet 112 of de huisartsenpost bellen als je voelt dat je weer op het punt staat om jezelf iets aan te doen en roken zou ik mee stoppen als ik jou was, je gezondheid verminderd dan alleen maar. Je moet hulp zoeken bij een psycholoog. Je kan ook eerst naar de huisarts gaan en die kan je doorverwijzen. Je mag vanaf 12 jaar alleen naar de huisarts gaan, dus als je het niet durft te vertellen aan je ouders kun je ook alleen gaan of iemand anders mee vragen. Als je niks tegen iemand zegt word het ook niet beter, dus zoek hulp!!!

Reageer