Vraag

snijden

  • 19 July 2021
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

hey ik ben een meisje (14). Ik snij me nu al een tijdje en het zit 24/7 in m’n hoofd. Ik wil er vanaf komen maar het lijkt alsof ik er nu “verslaafd” aan ben. Vandaag heb ik t verpest. Ik was 1 maand clean. Ik blijf er aan denken en wil het weer steeds vaker gaan doen. Iemand tips?


2 reacties

Heyy

 

Wat jammer dat je weer bent begonnen met snijden zeg :(, maar wel knap van je dat je het een maand zonder hebt volgehouden!

 

Als je gedachtes hebt om jezelf te snijden kan je proberen om afleiding te zoeken. Er zijn vast dingen die je leuk vind om te doen zodat de gedachtes mogelijk naar de achtergrond schuiven. Je kan een rondje lopen en even rust pakken, een muziekje luisteren en naar je eigen wereld duiken, een boek lezen of een tekening maken. Iets wat jij leuk vind om te doen zodat je mogelijk wat minder bezig bent met je snij gedachtes.

 

Verder is het een idee om een alternatief te zoeken voor het snijden. Iets wat je kan doen ipv het snijden. In het topic hieronder staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Dat topic kan je eens rustig doorlezen en misschien staat er iets tussen wat je kan proberen als je jezelf pijn wilt doen. In 1x stoppen is misschien veel gevraagd, maar als je steeds een stapje minder kan gaan snijden en steeds meer bezig kan zijn met een alternatief maak je goede stappen! 

 

Verder kan je ook altijd met iemand praten over je gevoelens. Dit kan met je ouders, mentor, huisarts, een docent, familielid of een vertrouwenspersoon! Ook kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur anoniem bellen  / chatten met de kindertelefoon als dat je prettig lijkt🙂

 

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Ik geloof in je!

 

Groetjes van mij!

Badge

hey heel erg bedankt voor de reactie <3 ik ga proberen kleine stappen te maken en ik doe het sowieso wel veel minder dan vroeger. Ik denk er alleen gewoon heel veel aan en weet niet echt wat op dit moment me blij maakt. Ik kan me niet goed concentreren. Ik ga even naar alternatieven kijken xx

groetjes

Reageer