snijden

  • 12 July 2021
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben een meisje van 14 en ben laatst begonnen met snijden. 
Ik voel me de afgelopen tijd helemaal niet meer gelukkig en het lijkt alsof niks meer mij emoties geeft. Ook vind ik het moeilijk om met mensen over dingen (zoals nare gebeurtenissen en emoties)  te praten, als er iets is houd ik het vaak liever voor mezelf. 
Ik heb mij vorige week voor het eerst gesneden in mijn bovenarm, niet heel diep ookal gaf het toch weer een goed gevoel. Nadat ik het had gedaan schrok ik en begreep er niks van.  Het klinkt misschien raar maar ik heb telkens het verlangen om het weer te doen als ik me verdrietig voel (zonder of met een reden). Tot nu toe heb ik me in kunnen houden.
Misschien is het onnodig om hier een topic over te maken, maar het is vooral om het aan iemand te raken want er zijn mensen waar ik het bij kwijt kan maar liever niet doe.
 Hebben jullie hier ook ervaring mee gehad en waardoor kan ik de verlangen om te snijden stoppen? 
Alvast bedankt voor de reacties


2 reacties

Heyy

 

Wat naar dat je je zo voelt!

 

Je geeft aan dat je 1x hebt gesneden en dat gaf je een goed gevoel.. Nu heb je drang / verlangens om nog meer te gaan snijden, ook zonder een reden.

 

Snijden is natuurlijk niet goed voor je en je moet er geen verslaving aan krijgen. Het lijkt me een goed idee voor je om een alternatief te gaan zoeken. Iets wat je kan doen als je drang hebt om te snijden. In het topic wat ik hieronder link staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Je kan eens een keer dat topic rustig doorlezen en misschien staat er iets tussen wat je kan doen als je drang hebt om te snijden!

 


Verder wil ik je toch ook aanraden om met iemand in je omgeving te gaan praten. Je zit volgens mij  namelijk niet zo lekker in je vel.. Je kan bijvoorbeeld eens gaan praten met je ouders, je mentor, de huisarts, een ander familielid of een vertrouwenspersoon. Praten mag echt en je emoties tonen mag ook echt! Het lucht namelijk op om te praten over hoe je je voelt en de mensen in je omgeving weten er dan ook van en kunnen je dan helpen en steunen om je hopelijk weer wat beter te gaan voelen. Als je niet durft te praten kan je ook een brief / mail schrijven aan iemand die je vertrouwd. Dat gaat misschien wat makkelijker.

 

Ook kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur met de kindertelefoon bellen of chatten.. Dat is anoniem en de mensen bij de kindertelefoon kunnen je misschien ook wel helpen!

 

Groetjes van mij!

Badge

Hiii,

Ik heb dit ook gedaan, gesneden... maar ik ben ermee gestopt omdat ik besefte dat ik mezelf aan het verminken was. 

Als je snijd komt er een stofje vrij wat naast de pijn toch ook een goed gevoel geeft. Je denkt vaak ook dat je het verdient etc.

Toch moet je jezelf inhouden en hetgene in jezelf vinden, wat sterker is dan het verlangen naar jezelf snijden.

Hopelijk heb je hier iets aan en anders heb je altijd nog google voor tips!

-xxx-

Reageer