Vraag

snijden

  • 27 February 2021
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 1

Hoi, PersoonVan14 hier

 

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest op het forum merk ik net.. maar daar gaat dit niet over. Ik heb de laatste tijd heel erg de neiging om mezelf weer te gaan snijden...

ik ben nu 2 maanden gestopt maar de drang word echt heel erg.. ik kan mezelf eigenlijk gewoon niet meer inhouden... maar niemand mag het zien op mijn lichaam, anders krijgen ik en mijn moeder (omdat mijn vader haar dan gaat dreigen, doodseng) problemen.

Weten jullie plekjes op het lichaam waar niemand het ziet?  Daarvoor deed ik het op mijn heupen en soms borsten. Maar dit is geen optie meer sinds het 1. Zomer word dus als ik mijn badpak aan heb zie je mijn heup en alle littekens. 2. Ik heb een vriendje en zegmaar. Uhm. Hoe zeg ik dit? We zijn soms, niet altijd, een beetje intiem en ik wil niet dat hij mijn bovenlichaam vol sneeën en littekens ziet.

 

Pls help mij ik heb geen idee meer waar ik het kan doen. Alvast bedankt voor het lezen van dit topic en ik hoop dat ik snel deze tips en hulp niet meer nodig heb :)

 

Heb nog een fijne ochtend/middag/avond

Veel liefs PersoonVan14<3

 


2 reacties

Hi, 

Wat super knap dat je 2 maanden clean bent van zelfbeschadiging! Goed bezig! 
 

Ik denk dat het niet echt de bedoeling is dat we tips gaan uitwisselen waar je het beste kan snijden zodat niemand het ziet. Zou het niet een idee zijn om te onderzoeken waarom je weer wil snijden? Waardoor komt het dat de behoefte eraan weer zo opkomt? Snijden is niet de oplossing, wat er ook aan de hand is. Het zorgt alleen maar voor meer ellende, zoals je al beschrijft. Je zal alleen maar meer nieuwe sneeën krijgen en straks komt de zomer er ook weer aan, zoals je al zegt. Ik denk dat elke plek waar je het zou doen wel zichtbaar zou zijn. Je geeft aan dat niemand het mag zien op je lichaam maar als je weer begint met snijden dan zal dit wel het geval zijn, ongeacht waar je het doet. 
 

Je houdt het al 2 maanden vol en hebt vaak de drang weten tegen te houden dus ik weet dat je het nu ook kan! Ook al voelt het soms ondraaglijk, jij kunt dit! Ik hoop dat je het vol kan houden. 
 

Is er trouwens iemand met wie je hierover kan praten? Ben je in therapie of kun je bv terecht bij je vriendje of je ouders? Erover praten kan erg opluchten en dan kan je ook onderzoeken waardoor het komt dat je weer zulke neiging hebt om te snijden. 
Veel sterkte! 

Reputatie 2
Badge +2

Hoihoi,

Je moet goed nadenken wat de meerwaarde is dat je je snijdt…
Ik ben zelf ook 14 en heb mezelf ook best vaak gesneden en daar zijn mijn ouders ook achter gekomen.

Dat was niet erg fijn!

Ik hoop dus dat je hier goed over nadenkt! 

Het is echt stom dat je zo in de knoop zit, probeer er met je vriendje over te praten!

Wat je vader betreft, moet je ditt echt aan iemand vertellen, het is echt niet normaal dat je moeder bang is voor je vader!

Succes!

Reageer