Vraag

Snijden

  • 6 September 2020
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Badge

Hoi, mijn beste vriendin snijdt zich al een tijdje en ik wil haar heel erg graag helpen alleen ik weet niet hoe. Ik heb er laatst wel met haar over gepraat en toen zij ze dat ze het niet aan haar ouders wou vertellen (snap ik ook wel) en ze zei dat het alleen maar erger werd. Ze had ook heel veel last van angsten (ze durfde niemand aan te kijken, zat te hele tijd te trillen enz.) Toen k met haar der over aan het praatte was stortte ze helemaal in (ze kreeg ook een soort van aanval), ik heb haar toen geknuffeld en gezegd dat het wel goed komt en dat er heel veel mensen zijn die om haar geven. Maar ik wil haar heel graag helpen maar ik weet niet heel goed hoe. 
 

weten jullie het misschien?

 

  • anoniem

2 reacties

Dit is heel vervelend voor jou en je vriendin! 

Wat goed dat je het er met haat over gepraat hebt. Ik zou wel tips kunnen geven, maar dat heb je zo te zien al gedaan!

Bekijk eens een video op psych2go. (Engels) 

Hierop staan heel veel videos. Over depressie, angst en over je zelf snijden en pijn doen.

Als je eens opzoekt How to help people who selfharm. Op psych2go kom je al heel ver. 

XXXX

Hey ik snijd mezelf ook. Ik ben zelf naar mijn mentor gegaan maar heb niet verteld dat ik snij. Misschien zou je kunnen vragen aan je vriendin of jullie samen maar de mentor gaan en dan uitleggen dat ze niet wilt dat haar ouders het weten.

Reageer