Beantwoord

Snijden

  • 28 November 2019
  • 4 reacties
  • 326 Bekeken

Badge

Hallo

Ik voel me vaak sip en heb soms geen reden. Ik wil soms weg van de wereld en snij mezelf ook soms. Ik snij mezelf met een schaar. Ik weet niet of mensen het weten een paar vrienden weten het en ik wil ook wel graag stoppen. Mijn ouders weten dit niet en dat wil ik zo houden. Ik volleybal maar heb hier de laatste tijd ook steeds minder plezier in ik deed het altijd heel graag maar nu steeds minder en minder. Op school ben ik ook vaak verdrietig als mensen vragen wat er is zeg ik dat er niks is ookal voel ik me niet goed. Ben ik depressief ? En wat kan ik eraan doen om te stoppen met snijden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 November 2019, 21:15

Bekijk origineel

4 reacties

haai! wat naar voor je..  kun je er met je vrienden overpraten? het is natuurlijk niet fijn en goed dat je jezelf snijd.. als je op het punt komt om jezelf pijn te doen , zoek afleiding schrijf in een boekje op een goeie dag dingen die kunt  doen  om het te ver komen. ik denk dat je hulp nodig hebt. praat er eerst met iemand over die je vertrouwt en zo kun je naar een oplossing zoeken.  doordat je je zo somber voelt gaat alles zwaarder wegen op je schouders dat is niet gek.. mijn advies blijft , praat met iemand en ga naar de huisarts, bij mij heeft het goed geholpen!!:smile:   en je bent sterk geloof in jezelf !!

 

-tirza:grinning:

Hey, ik snij mezelf ook. Jou verhaal lijkt heel erg op die van mij alleen ben ik iets (klein beetje) verder. Bij mij heeft het heel erg geholpen dat ik ben gaan praten met iemand die ik vertrouwde. Dat is mijn mentor. Zij heeft naar mij geluisterd en vervolgens is ze heel eerlijk geweest en heeft ze gezegd dat ze niet goed weet wat ze ermee moet doen. Ze heeft mij in contact gebracht met de orthopedagoog op school. Iedere school heeft wel een een soort vertrouwings persoon bij ons is dat de orthopedagoog. Zij heeft mij heel erg geholpen. Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat je met iemand gaat praten. Het aller beste zou zijn als je met een volwassene praat, zij kunnen meestal het beste advies geven. Ik hoop dat je met deze informatie iets verder komt. En weet dat je niet alleen bent. Het gaat goed komen :muscle_tone2::thumbsup_tone2:

Hallo

Ik voel me vaak sip en heb soms geen reden. Ik wil soms weg van de wereld en snij mezelf ook soms. Ik snij mezelf met een schaar. Ik weet niet of mensen het weten een paar vrienden weten het en ik wil ook wel graag stoppen. Mijn ouders weten dit niet en dat wil ik zo houden. Ik volleybal maar heb hier de laatste tijd ook steeds minder plezier in ik deed het altijd heel graag maar nu steeds minder en minder. Op school ben ik ook vaak verdrietig als mensen vragen wat er is zeg ik dat er niks is ookal voel ik me niet goed. Ben ik depressief ? En wat kan ik eraan doen om te stoppen met snijden.

Voor je zoiets doet, haal diep adem en denk na "wat ben ik in hemelsnaam aan het doen" voor je het weet zijn die gevoelens verdwenen,  probeer dan iets te doen waar je vrolijk van wordt😉

Heyo,

Of je depressie hebt weet ik niet. Zoals het klinkt kan je ook last hebben van depressieve gedachten.  Je voelt je dan ene periode tip en top en dan ineens mega slecht, gaat snijden en misschien zelfs denken aan zelfmoord. 

Het belangrijkste is dat je eerlijk bent en mensen gaat vertrouwen. Je hebt vast wel een vriendin die je regelmatig spreekt. Of je kent wel iemand die je heel erg mag. Praat met diegene is over hoe je je voelt. Hoe je je echt voelt. En als diegene doorvraagt deinst dan niet terug maar praat verder. Samen kunnen jullie dan kijken naar oplossingen. 

 

Over dat snijden.  Je kan is andere manieren proberen zoals een elastiekje. Dat doet pijn maar heeft voor de rest geen ernstige gevolgen. Ik snij zelf ook. Maar heb zelf dat ik na 3 strepen niet meer verder ga en pas weer ga snijden als die strepen dicht zijn, of voor een groot gedeelte weg zijn.  

 

Dus belangrijk is dat je iemand in vertrouwen heeft en dat je eerlijk bent en blijft!

 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer