Snijden

  • 25 November 2019
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Toen ik 12 was en in de eerste klas zat heb ik me een paar keer gesneden met een schaar. Twee van mn beste vriendinnen dede het destijds ook maar ik stopte en hielp ze. Een van hun was toen dus gestopt maar de ander ging door en die hebben we geholpen dor het aan haar mentor te vertellen. Uiteindelijk heb ik mijn moeder verteld dat ik het ook deed en er is nu niks meer te zien op mn pols dr van. Maar ik zit met een probleempje…..

De laatste tijd voel ik me heel slecht door bepaalde privé omstandigheden en kras mezelf met mn nagels. Ik kwam er vandaag achter dat ik mezelf ook pijn kan doen door mn nagels in mn huid te boren en dat heb ik ook gedaan. Ik vraag me eigenlijk wel een beetje af of dit telt als jezelf pijn doen.

Gisteren kwam ik erachter dat mijn allerbeste vriendin het ook weer doet en heb haar een preek gegeven en ze zegt dat ze is gestopt. 

Ik voel me de laatste tijd ook heel depressief.

Ik ben 13, bijna 14 en zit in de 2e nu. 

Dus kan iemand mij hiervoor advies geven, pls?

 

Groetjes,

Anoniempje ;)


2 reacties

Hoi 

het klinkt wel alsof je hulp nodig hebt want het is zoiezo al niet goed als je je zelf pijn gaat doen mijn advies is probeer er zoveel mogelijk over te praten met iemand, dat kan iemand van school zijn of gewoon iemand waarbij je je gewoon heel erg fijn voelt. Dan kan je het gewoon even van je af praten bij mij werkt het ook als ik even afleiding zoek dus gewoon iets leuks gaan doen

hoop dat je er wat aan hebt.

x

Elke vorm van jezelf pijn doen is niet gezond en betekent dat je hulp nodig hebt. Je verdient het om je beter te voelen. Daarvoor heb je professionele hulp nodig. Via je huisarts kun je een verwijsbrief vragen voor psychotherapeut. Heel veel sterkte en doe dit echt! Je bent het waard.

Reageer