Vraag

snijden

  • 17 November 2019
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Badge

Hi ik ben roos en ik ben 13 jaar. Mijn beste vriendin en nog 2 andere vriendinnen snijden zich zelf. Ik ben erg ongerust en wil wat doen alleen een heeft het verteld aan haar ouders en zit nu ook bij een psycholoog maar ze zegt zelf het helpt niet het word alleen maar erger en mn ouders en mn psycholoog hebben geen idee hoe erg het is. Alleen mn beste vriendin heeft het nog niet verteld en ik heb gezworen het niet door te vertellen maar als ik niks doe word het erger het liefst vertel ik het aan iemand die dit kan stoppen. Ik lig al maanden wakker en ben bang dat ze zich zelf iets aan doet. Ik en die vriendinnen gingen bij haar logeren en 's nachts toen ik  sliep dat dacht ze te minste ik was nog wakker hebben zij en haar vriendinnen hun zich zelf gesneden en ze hadden gewoon zelf mesjes mee. Mn vriendin is stil en aardig niemand merkt dat ze er eigenlijk is. Ze heeft dan ook een zolder kamertje helemaal achter in het huis. Ik vroeg laatst waarom ze het deed ze zei om het verdriet te verhelpen. Ze zei ook dat ze het al 5 jaar doet terwijl ik (haar bff) het nooit heb gemerkt. Ik wil haar zo graag helpen maar hoe ik kan het niet vertellen want dan word ze boos en dat lost waarschijnlijk niks op want niemand kan haar helpen. Heeft iemand astjeblieft tips vooral mensen met zelf ervaringen die kunnen vertellen hoe zij er af zijn gekomen. 

Alvast hartelijk bedankt 

 

Roos.


1 reactie

Hallo Roos5320 :)

Je kan er met je mentor over praten (als ze op dezelfde school als jou zit) over het feit dat ze zichzelf snijd. Het is wel het beste want nu is ze dan boos maar misschien is ze later wel blij dat je het hebt verteld zodat ze nu geholpen kan worden.

-Dr8gon99

Reageer