Beantwoord

snijden

  • 2 November 2019
  • 31 reacties
  • 2982 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal 

Ik snij mijzelf heel veel, inmiddels ook in mijn gezicht. Ik wil het zo graag stoppen…

Wat kan ik doen om het snijden te vermijden ??

Ik ben zelf verschillende jaren gepest en toen hadden ze ook de dood toegewenst, ik zit inmiddels op een andere school. De andere school heeft nooit ingegrepen. Vaak voel ik me ook tot last van andere, en dat ik beter maar niet had moeten leven.…

Ik wil zo graag dat ik het pest verleden kon vergeten het is nu goed een jaar dat ik van de andere school ben weg gegaan. Maar nog altijd achtervolg me dat.

 

icon

Beste antwoord door Griselle 5 November 2019, 16:21

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heyy Anoniem! Ik voel je! 
ben zelf ook gepest vroeger, maar het gaat nu niet over mij! 
Oke luister die pesters waren dom ze wisten 100% niet waar ze het over hadden. Het snijden moet je zeker mee “proberen” mee op te houden. Dag klinkt of het makkelijk is maar dat is het natuurlijk niet. Ik zou ook naar een ouder/verzorger/volwassenen gaan. Als er iets is ik hoor het graag.

groetjes Maks🖤

stay strong💪🏻 Your not alone💪🏻🖤

Ik vind het heel moeilijk om met volwassene te praten. Vaak weten ze ook niet heel goed wat ze er mee moeten.

En voor mijn gevoel ben ik tot last van hun 😔

Ik snij me zelf bijna iedere dag en dan verspreid over de dag. 

Mijn wang is nu ook al beschadigd 😢. En ik durf echt niet meer naar school...

Heyy, 

Zoals Maks zei, kan je naar een volwassen gaan. Ik weet zeker dat als je naar je ouders gaat, je ze niet tot last bent maar dat ze het juist fijn vinden dat ze je kunnen helpen want welke ouder wil nou dat zijn kind zich rot voelt?

Als je echt niet naar je ouders of een docent wil gaan, kan je naar een maatschappelijk medewerker op school gaan. Dat heeft geloof ik elke school wel. Dat is een vertrouwingspersoon waar je mee kan praten over problemen. (Een soort psycholoog op school met zwijgplicht). En als je dat niet wil, kan je tegen je ouders zeggen dat je naar een psycholoog wil, daar zullen ze je vast bij helpen. Een psycholoog is ervoor opgeleid dus die kan jou het beste helpen. 

Tips om het snijden te stoppen. Zelf heb ik ook gesneden en ik ben nu al een tijdje gestopt. Dat heb ik gedaan door veel afleiding te zoeken. Zorg dat je veel met mensen bent want dan krijg je niet de neiging om het te doen want met mensen om je heen doe je het natuurlijk niet. Zoek een hobby of vind een leuke serie op Netflix. En als je je een keer echt rot voelt, pak dan niet dat mes maar schrijf je gevoelens op. Misschien klinkt het dom maar voor mij heeft het heel erg geholpen en voor mensen die hetzelfde meemaakten ook. Je hoeft het niet terug te lezen maar op dat moment is het echt fijn, geloof me. Probeer het eens en desnoods gooi je het papiertje daarna weg. Dan vindt niemand het en heb je niet gesneden.Want let’s get real, snijden is nooit de oplossing want je houdt er alleen maar littekens van over die je de rest van je leven achtervolgen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

xx me

 

 

In iedergeval allebei super bedankt voor de tip.

Ik ga zeker er wat aan doen met de tips, ik hoop dat het gaat lukken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Anoniemj,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Griselle van De Kindertelefoon

Ja ik ga jullie bellen of chatten.

Mag ik weten waarom je jezelf snijd?

Ik voel me ook al 2 jaar heeeeeel kut maar heb er nooit aan gedacht om me zelf te gaan snijden 

En doet het veel pijn of valt het mee 

In ieder geval zal ik heel snel proberen de stoppen met snijden omdat stel het is opgelost en je bent ondertussen volwassenen enzo dan ga je echt spijt krijgen van je littekens 

En probeer er met iemand over te praten die je vertrouwt!!

 

En dat je je tot last voor andere voelt is vervelend maar vergeet niet dat je niet zomaar op deze wereld bent probeer te bedenken wat je in je toekomst graag wil en ga daar voor strijden! Want zelfs je gekste droom kan werkelijkheid worden

Succes

Mijn tante is 29 en als tiener sneed ze zichzelf. Op een dag vroeg ik hoe ze aan die littekens kwam en het werd stil dus ik wist dat ik iets verkeerd vroeg. 

Na een tijdje zei ze ik kan het niet verbergen maar zoals je ziet heb ik een de emo uiterlijk 😁. Als tiener een grote mond en dat ging ten kostte van vriendschappen omdat niemand bevriend wilt zijn met een arrogante brutale meid al gouw voelde ik me eenzaam dus ging ik over naar zelfverminking wat ik fijn vond door mijn sadisme.

Tante vertelde dat ze een scheermesje nam en op haar been figuren begon in te snijden tot bloedens toe, hier genoot ze van maar al vlug was haar genot een vloek omdat de littekens er zijn en je die niet kunt verstoppen.

13 jaar verder en het blijft haar achtervolgen want hoe komt ze aan die littekens? Iets wat nog altijd haar hart breekt en ik geef toe heb de neiging ook wel gehad maar vond iets anders wat geen levenslange schade geeft een elastiekje rond de pols en trek eraan laat het los schieten wat pijn doet en oplucht maar geen wonden die later littekens blijven 

Mag ik weten waarom je jezelf snijd?

Ik voel me ook al 2 jaar heeeeeel kut maar heb er nooit aan gedacht om me zelf te gaan snijden 

En doet het veel pijn of valt het mee 

In ieder geval zal ik heel snel proberen de stoppen met snijden omdat stel het is opgelost en je bent ondertussen volwassenen enzo dan ga je echt spijt krijgen van je littekens 

En probeer er met iemand over te praten die je vertrouwt!!

 

Hoi

Ja eigenlijk was het om de pijn van binnen niet te voelen 

Het gaf een opluchting en dat het even rustiger wordt 

Het was op de 1 op andere dag toen ik een snoeischaar vast had dat ik me ging snijden

Maar begin er nooit aan als je het van iemand hoort 

Ik heb het zelf nooit eerder gehoort toen het bij mij begonnen was 

Wanneer het opdat moment gebeurt heb ik niet veel last van de pijn wel later omdat ik het niet vaak behandelt omdat ik het niet goed weet hoe dat moet

 

 

Mijn tante is 29 en als tiener sneed ze zichzelf. Op een dag vroeg ik hoe ze aan die littekens kwam en het werd stil dus ik wist dat ik iets verkeerd vroeg. 

Na een tijdje zei ze ik kan het niet verbergen maar zoals je ziet heb ik een de emo uiterlijk 😁. Als tiener een grote mond en dat ging ten kostte van vriendschappen omdat niemand bevriend wilt zijn met een arrogante brutale meid al gouw voelde ik me eenzaam dus ging ik over naar zelfverminking wat ik fijn vond door mijn sadisme.

Tante vertelde dat ze een scheermesje nam en op haar been figuren begon in te snijden tot bloedens toe, hier genoot ze van maar al vlug was haar genot een vloek omdat de littekens er zijn en je die niet kunt verstoppen.

13 jaar verder en het blijft haar achtervolgen want hoe komt ze aan die littekens? Iets wat nog altijd haar hart breekt en ik geef toe heb de neiging ook wel gehad maar vond iets anders wat geen levenslange schade geeft een elastiekje rond de pols en trek eraan laat het los schieten wat pijn doet en oplucht maar geen wonden die later littekens blijven 

Wel erg voor je tante 

Ja een elastiek heb ik altijd aan de pols maar niet op die gedachte gekomen 

Hee, ik sneed mezelf ook maar ik heb hulp gevraagd op mijn school. Mijn mentor wist niet wat hij moest doen (en het is ook nog een man dus ja...) en ik wou niet dat mijn ouders het wisten, hij respecteerde dat en daar ben ik nu heel blij om! Verschillende mensen hadden met me gepraat (ook mensen die er speciaal voor opgeleid zijn en op mijn school werken) (de laatste keer dat ik me sneed was gister maar ja dat is een anderr verhaal..). Het heeft mij erg geholpen en ik denk dat als je dat nog niet hebt gedaan dat een hele goede tip is voor je. 

 

heel veel succes en beterschap!

xxx

Hee, ik sneed mezelf ook maar ik heb hulp gevraagd op mijn school. Mijn mentor wist niet wat hij moest doen (en het is ook nog een man dus ja...) en ik wou niet dat mijn ouders het wisten, hij respecteerde dat en daar ben ik nu heel blij om! Verschillende mensen hadden met me gepraat (ook mensen die er speciaal voor opgeleid zijn en op mijn school werken) (de laatste keer dat ik me sneed was gister maar ja dat is een anderr verhaal..). Het heeft mij erg geholpen en ik denk dat als je dat nog niet hebt gedaan dat een hele goede tip is voor je. 

 

heel veel succes en beterschap!

xxx

Ja dat is idd een goede tip 

Bedankt 

Reputatie 2
Badge +4

als je toch in je gezicht snijd dan zien andere dat toch meteen

Badge

Heyy!

ik heb wel iets wat mij heeft geholpen tegen snijden. Ik deed dat vooral op mijn armen. Ik liet vriendinnen vlinders tekenen op mijn armen totdat het helemaal vol zat en als ik dan wou snijden dan sneed ik dus een vlinder. Dat betekent dus dat ik dan die vlinder had vermoord :/ dat wou ik niet dus ik sneed niet meer! Mij heeft het geholpen dus ik hoop dat jij er ook wat aan hebt. 
xx mij ❤️

Hey

 

Bedankt voor de tip!

Reputatie 3
Badge +4

Hey, geloof me die pesters zijn gewoon zielige mensen die niks beters te doen hebben, en dat dood wensen menen ze niet, me broertje zegt ook vaak tegen me dat ie trots zou zijn als ik zelfmoord pleeg wegens hem, maar dit gaat nie over mij, ik zou iemand zoeken om je hart bij te kunnen luchten, dat kan een vriendin, ouders, een mentor of zelfs een psycholoog, iets beters dan dat weet ik niet sorry en nou ja voor dat snijden ook niet want ik doe het zelf ook

je hebt hier wrs niks aan maar ja, heel erg veel suc6, stay strong, je bent niet alleen ❤️🖤🤞🍀

Reputatie 3
Badge +1

die  Pesters hebben geen hersens  

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal 

Ik snij mijzelf heel veel, inmiddels ook in mijn gezicht. Ik wil het zo graag stoppen…

Wat kan ik doen om het snijden te vermijden ??

Ik ben zelf verschillende jaren gepest en toen hadden ze ook de dood toegewenst, ik zit inmiddels op een andere school. De andere school heeft nooit ingegrepen. Vaak voel ik me ook tot last van andere, en dat ik beter maar niet had moeten leven.…

Ik wil zo graag dat ik het pest verleden kon vergeten het is nu goed een jaar dat ik van de andere school ben weg gegaan. Maar nog altijd achtervolg me dat.

 

ik zou je zeker niet vewrzoeken te stoppen gewoon doen wat je wil

Reputatie 1
Badge

maar als je het even niet m,eer ziet zitten chat me dan hoop ik dat ik je eruit kan helpen

Reputatie 2
Badge +3

hey heyy,

Zelf snij ik mezelf ook al 4 jaar waarvan ik 1 jaar verslaafd ben geweest aan snijden en het elke dag 4 keer deed. Nu is het veel minder en ik heb geen idee hoe ik het heb gedaan ik merkte wel dat toen ik minder ging snijden paniek aanavllen kreeg maar wat mij hielp is ervover praten en een andere manier vinden die minder schadelijk is zoals een helastiekje om je arm te hebben en als je jezelf pijn wilt doen trek je eraan en laat je het los. het doet wel pijn maar is niet schadelijk. 

het belangerijkste is om erover te praten je zou ook 113 kunnen bellen of een vertrouwens persoon. op mijn pagina praat ik ook veel over depressie mischien helpt dat ook :)

Ik ben al heel trost op je dat je het deelt want het is al heel dapper!!

liefs secretgirl2003 xx

Badge

Hoi!

ik heb mijzelf een lange tijd gesneden omdat ik mijn pijn die ik vloekte naar een andere plek kon verplaatsen en op een andere manier voelde, snap je? :)

Badge

Ik vind het verschrikkelijk voor je, en ik weet hoe je je voelt want ik ben zelf ook gepest dus weet waar je doorheen moet. Ik heb een vraagje, dit kan stom overkomen maar zo bedoel ik het absoluut niet. Doet snijden pijn? En wat doe je dan precies?

 

Reputatie 3
Badge +2

Vervang het snijden met iets anders, msg kan je in iets knijpen ofz of iets slaan/ kapot maken wat iets minder erge is

Badge

Ik ben zelf altijd gepest en nog steeds, en nog aardig wat dingen. Maar het is mij gelukt om van mezelf volkomen te haten naar meer dan pure liefde voor mezelf te gaan.

 

Ik geef je een paar tips.

 

1 . Brengzoveelmogelijktijd met jezelf door maar maak die momenten zo leuk mogelijk zo leuk dat je ze nooit meer vergeet.

 

2. Ga een bucket list maken en doe elke dag iets. Ook gerust kleine dingen die je misschien al eens gedaan hebt.

 

3. Je bent geen last, want je bent al jij. Meer dan goed genoeg, absoluut niet perfect maar perfect imperfect dus precies goed. Toch ook perfect. Want niemand is zoals jou je kunt jezelf alleen met mezelf vergelijken. Dus de enige met wie je jezelf kan vergelijken ben jij zelf, ga voor de spiegel staan en kijk naar de verschillen, de verschillen maken je imperfect. Maar, het is je spiegel dus ik zal alvast vertellen die zijn er niet.

 

4. Het maakt niet uit of je een last bent je hebt het recht om te leven en om het gelukkigste persoon te worden die je ooit zult kennen.

 

5. Leer jezelf kennen

 

6. Denk na over de dingen die je niet aan jezelf begrijpt en wanneer je het begrijpt leer het te accepteren, het liefde te geven en als je het dan nog niet wil dan mag je het veranderen maar geef jezelf de tijd

 

7. Laat de mening van een ander gaan, iedereen denkt wel iets en er zal nooit een tijd komen dat iedereen je mag. Wees je eigen iedereen en mag jezelf, dan wel.

 

8. Blijf een tijdje single, en begin jezelf te behandelen als je eigen partner

 

9. Beloon jezelf voor AL het kleine dat je doet al is het via een paar complimenten, en laat de positiviteit tot je door dringen.

 

10. Hou altijd hoop en geloof de woorden "het komt goed" ❤️

Reageer