Skip to main content
Vraag

snijden

• November 10, 2025
  • 8 reacties
  • 144 Bekeken

Jullie kennen het vast wel, misschien ken je zelfs iemand die het doet. Jezelf snijden. Nou ik ben ook zo’n gevalletje, nou doe ik het omdat ze mij de laatste tijd pesten op school en zeggen dat ik anders ben. Ik snap het niet. K ben laatst begonnen met snijden en ik doe het bijna elke dag omdat ik mij zo rot voel. Weet iemand hou je het kan verbergen? Het zit zeg maar net boven mijn pols en het zijn er echt best wel veel helaas😕 ik heb het al aan mijn beste vriendin verteld maar die zie ik niet zo vaak. Ik zit er best wel mee en ik denk niet dat ik uit mezelf kan stoppen, wat moet ik doen?

xx juul

8 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

Heyy dat is naar! Ik heb mezelf ook gesneden maar ben gestopt. Ik deed het omdat ik anders ben en alles fout doe. Je vraagt hoe je het moet verbergen. Niet. Je moet er met iemand over praten. Dit is niet oké. Misschien je ouders of een mentor of een andere vriend(in). Sowieso al heel dapper dat je het hebt gezegd tegen iemand.

Veel liefs, xxx Yusa 😘🫂

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 10, 2025

Heyy lieve ​@julia123 ,

Ah wat rot dit😓 Heb je over het pesten ook tegen je mentor bijv verteld of een andere docent?..❤ Ik vind je hier op het forum juist heel aardig overkomen en daar hoef je echt niet onzeker over te zijn hoor, je bent écht niet raar of iets...❤ En gelukkig ook maar dat je niet bent zoals hun, ze pesten alleen maar omdat ze zelf onzeker zijn.. Weet dat dat wel vaker gezegd wordt maar dat is echt zo en vaak zijn juist hele leuke , lieve mensen daar de dupe van..😕

Helpt het als je sh drang hebt misschien om iets anders te vinden om er dan mee om te gaan?.. Bijv. een brief schrijven en verscheuren of mss iets uit dit topic:

Je kunt er ook met die docent/mentor over praten❤

Liefs❤

• November 10, 2025

Hoi ​@Cantaloupe wat liefff💝💝

Ik ken mijn mentor pas een paar maanden en ik ben bang hoe hij zal reageren enz. en misschien helpt het wel, ik zal het proberen maar soms ben ik gewoon zo boos of verdrietig en dan kan ik het écht niet meer!😔

xx julia

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

hi 

ah wat naar ik zou het juist niet verbergen misschien is je mentor juist wel heel aardig en ik weet bijna wel zeker dat hij je graag zou willen helpen en ik zou vooral blijven praten met die vriendin als dat helpt ik geef je je een dikke knuffel🫂❤️

liefs vie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 10, 2025

Heyy ​@julia123 ,

Ik sluit me aan bij ​@vie , daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Je mentor zal je vast juist willen helpen en echt niet boos zijn of iets❤

Misschien kan je ook je mentor van bijv. vorig jaar een mail sturen en dat je hem/haar hierover verteld als dat fijner is?..❤ Of een docent die je al langer kent.. ❤

Goed dat je het wel gaat vertellen 🫂

Liefs en knuffel🙂

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 10, 2025

Hey ​@julia123 , ik heb het voor 2 jaar gedaan en het beste wat je kan doen is het *niet* verstoppen. Vertel het aan iemand, zo snel mogelijk, want de meer je het uitstelt, de lastiger het wordt. Mensen kunnen je helpen, en geloof me, je bent beter af zonder het snijden, ik ben vandaag meer dan 200 dagen clean. Probeer een keer in plaats van te huilen! Of schreeuw in je kussen, en als je het *echt niet* tegen kan houden, gebruik een elastiekje om je pols in plaats van een scherp object. Hoewel het je dan niet is gelukt om te stoppen, heb je geen permanente littekens. Want hoe weinig je die nu uitmaken, later kan je daar best last van krijgen. Jij kan dit, echt waar, het maakt je een beter persoon voor anderen en *jezelf*.  Vertel het aan iemand waarvan je denkt dat hij/zij/hun normaal zou reageren, want als je mentor niet gek is, gaat hij/zij/hun er echt niet raar van opstaan. Je bent niet de enige, en waarschijnlijk ook niet de eerste voor hij/zij/hun. Sterkte!

• November 12, 2025

hey ​@Ruby27 dankjewel voor de tips en wat naar dat je hetzelfde deed, ik weet gewoon niet zo goed met alles om mij heen hoe ik het aan mijn mentor moet vertellen.

xx

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hallo ​@julia123 
wat naar voor je dat je gepest word!
ik ben zelf heel erg lang gepest en het beste was het gewoon melden bij de docent of leraar 
ik zit nu op een school en op deze school word pesten heel erg serieus genomen ik had bijvoorbeeld vorig jaar dat mensen nare dingen over mij achter mijn rug om in een groep deelde. uiteindelijk heb ik het besproken met mijn ouders en mentor en hebben ze het bij andere mensen neergelegd en die hebben ervoor gezorgd dat de pesters sorry moesten zeggen en zelfs na moesten blijven want dat was niet oké

ik weet zeker dat als je het aan je mentor uitlegt, (je kan ook vragen of het anoniem kan of een brief typen en vragen of een andere docent het aan je mentor kan geven) dat het wel stopt 

dus, praat met je ouder(s) of verzorger(s) en dan word hopelijk opgelost

en over het snijden, probeer het niet te doen
ik ben het eens met ​@Yusa 

groetjes en succes!