Vraag

Snel verdrietig en irriteert

  • 28 May 2020
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik weet niet echt precies waarom, maar de laatste tijd wordt ik snel verdrietig en frustreerd om de kleinste dingen. Bijvoorbeeld als een persoon die ik ken zich raar tegen me gedraagt voor ik na bed ga kan ik niet meer slapen want dan zit ik daarover steeds te piekeren van waarom gedraagt die zo? Heb ik iets verkeerd gedaan? Daardoor krijg ik gewoon stress en voel ik alsof ik gewoon wil huilen en ik weet gewoon niet waarom. Ik heb dit voor al weken en het is gewoon irritant. Er zijn dan ook  momenten als ik gestrest ben dat ik dan ga huilen want ik voel alsof ik niks meer kan en dat het leven gewoon saai en waardeloos is. Ik snap niet waarom ik me steeds zo voel en ik weet niet een reden waarom?? Als ik me probeer op te vrolijken voel ik gewoon dat ik geen zin heb om blij te zijn en dat ik verdrietig wil blijven omdat ik dan meer mezelf voel?? Raar, weet ik ik snap mezelf ook niet.  Dus effe een vraag: waarom voel ik me bijna elke dag zo stom om de kleinste dingen?  En waarom voel ik me steeds zo? 

(sorry als dit bericht te lang is ik wilde gewoon zeggen hoe ik me voelde)


1 reactie

Hoi

 

Dit nare gevoel kan veroorzaakt worden door een hoop dingen. De corona-maatregelen, de hormonen die bij de puberteit horen, een slaaptekort, enzovoort. Heb je een idee wanneer dit gevoel begon? Het kan nuttig zijn om een dagboek bij te houden, waarin je bijhoudt hoe je je voelt en wat je die dag overkomen is. Wie weet kom je er op die manier achter wat je ongelukkig maakt. 

 

Als je er op je eentje niet uit lijkt te komen, kan het helpen om met iemand te praten. Dat kan met een familielid, een docent, de huisarts, en de Kindertelefoon. Deze zijn er om je te helpen, en zullen vast graag samen met jou nagaan hoe je je beter kan gaan voelen. 

 

Zie je de laatste tijd nog regelmatig vrienden en familieleden? Probeer je, voor zover de corona-maatregelen dit toelaten, te omringen met personen waar je blij van wordt. Ga eventueel wandelen in het gezelschap van een vriend(in); zo kom je nog eens buiten. 

 

Gr. Kenshin

Reageer