Skip to main content

mijn moeder zegt mij vaak dat ze wel kan huilen hoe ik tegen haar praat, ze vind dat ik bij een normaal gesprek snel boos wordt. maar hoe kan dat nou want ik heb dat zelf niet door. zelfs als ik mijn uiterste best doe om (normaal) te praten zegt ze dat ik ff m’n grote mond moet houden. dit gebeurt ook bij m’n vader thuis maar veel minder. ik heb ook vaak ruzie, ik kan niet goed praten over m’n gevoelens. ik wil me kwetsbaar opstellen, ik heb echt een klein/groot hartje, ik weet t eigenlijk niet zo goed. m’n moeder vind ook dat ik niet mee kan leven met de gevoelens van een persoon. maar dat kan ik juist wel, zij ziet dat alleen niet. ik doe dat dan misschien op een andere manier dan haar. ik denk dat ik autisme heb, m’n moeder denkt dat ik adhd heb en ik heb add. misschien heb ik het alle 3. ik wil gwn zekerheid. ik wil weten waarom ik zo doe, waarom ik niet gwn (normaal) kan praten bij een normaal gesprek. ik wil weten waarom ik zo snel boos word. ik wil weten waarom al mijn vrienden en kennissen het accepteren en mijn moeder er wat van zegt. ik word moe van me zelf. ligt de fout aan mijn kan of aan haar kant en help me

Als je nou eens een goed gesprek met je moeder gaat voeren, en je situatie vertellen. Dan kan zij er ook rekening mee houden!

Groetjes mij @Anoniemxv 


Hoi,  dit is best moeilijk inderdaad. Als jij echt zeker wilt weten of je autisme hebt of adhd dan kun je het beste een afspraak maken bij je huisarts en via daar naar een psycholoog gaan. Die kan je ermee helpen en tests doen. Is niet eng trouwens. Ik ben zelf op die manier achter mijn angststoornis en depressie gekomen. En als je eenmaal weet hoe het zit kun je ermee aan de slag en ermee dealen. Dan wordt het een stuk beter voor je. Voor jou en je moeder. Overweeg het maar eens 🙂 

Groetjes liefs Tartan X 


Reageer