Beantwoord

slechte vriendin

  • 28 December 2019
  • 6 reacties
  • 247 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik ben Jane en ik ben 13. een vriendin van mij is 14 en ze rookt en drinkt, scheld met ziektes (zoals kanker, heb ik zelf vroeger gehad) en de dreigt. maar ze betekent wel veel voor me. moet ik deze vriendschap doorzetten? 

ps: niet zeggen, wat je zelf het fijnst vind. dat weet ik dus niet xx

jane

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 December 2019, 21:16

Bekijk origineel

6 reacties

Het klinkt als een niet zo goeie vriendschap en ook niet alsof ze heeel veel respect voor jou heeft met dat schelden. Je kan proberen om de vriendschap langzaam af te bouwen, dan is het ook niet in één klap een hele verandering in je leven.

Hallo ja.ne_ :)

Ik zou inderdaad de vriendschap langzaam beeindigen aangezien ze niet een echte vriendin is als ze niet zoveel respect voor jou hebt. Sommige hebben wel '’kanker'’ als stopwoordje zoals bijvoorbeeld mijn vrienden… Je kunt het wellicht tegen haar vertellen eerst en als ze er niet mee ophoud gewoon de vriendschap beeindigen.

-Dr8gon99

Als je de vriendschap echt wil beëindigen zou ik het langzaam en subtiel doen.

Hey,

Zou het kunnen dat je vriendin zo doet, omdat ze rookt en drinkt? Veel mensen zeggen en doen dingen als ze onder invloed zijn, die ze anders niet zouden doen en/of zeggen. 

Roken en drinken is sowieso niet goed voor je, maar al helemaal niet als je 14 bent. Weet je of het wel goed met haar gaat? Misschien zou je haar aan hulp kunnen helpen en help je daar tegelijkertijd jullie vriendschap mee. 

Je zou haar kunnen wijzen op de mensen om haar heen en haar kunnen aanmoedigen om met iemand te gaan praten. Als ze met iemand gaat praten, kan ze hulp krijgen.

Als dit allemaal niet kan en ze blijft zo doen, dan zul je jezelf moeten afvragen wat je belangrijker vindt. Wat weegt zwaarder? Haar gedrag en wat dat met je doet of de band die jij voelt?

Gr. Pin

hoi pin,

ze heeft het idd moeilijk, maarr dat hoeft ze niet op mij af te reageren. 

groentjes

Hallo ja.ne_ :)

Sommigen beseffen dat niet en reageren het gewoon af op de eerste de beste die ze zien en dat is dan vaak hun vriendin/vriend. Je kunt het misschien met haar bespreken dat je het gewoon echt niet fijn vindt dat ze zo op jou af reageert.

-Dr8gon99

Reageer