Skip to main content
Vraag

Slechte ervaring met vriendschap echt even advies nodig

• January 8, 2026
  • 1 reactie
  • 11 Bekeken

Ik heb dus echt even advies nodig.

Ik had voor een paar jaar echt een beste vriendin, we waren super close appte elke nacht samen en elke dag en we zaten altijd samen in de klas. Het was perfect, dacht ik toen maar dat bleek niet zo te zijn. Ik was gewoon blind. Het begon met kleine dingen, ik was blij over iets appte haar erover en haar antwoord was kort en ongeïnteresseerd tot ze weer over haar eigen dingen ging praten. Ze werd boos als we een groepsopdracht deden en ik al meer deed en zij te lui was om haar stuk te maken en ik daar wat va zei. Ik was een tijd best vaak ziek thuis, en ze appte nooit beterschap of iets als ik haar appte dat ik niet kwam, eigenlijk negeerde ze me gewoon. Ze is 1x heel erg boos geworden op me omdat ik 1x in de paar weken constant ziek was en toen had ze me helemaal boze paragrafen gestuurd over hoe ik niet echt ziek was, en ze kwam aan met allemaal accusaties die niet klopte dat ik gewoon Roblox speelde terwijl ik al een week mijn computer niet had aangeraakt, of dat ik mensen nadeed qua personaliteit muziekstijl en kledingstijl wat helemaal niet klopte! Ja ik moet toegeven dat ze een paar keer mij dingen heeft doorgestuurd die ik dan oprecht echt leuk vond, blijkbaar had ze daar last van omdat het dan niet meer expliciet haar ding was. Ik zat heel lang alleen in de les en zij had een meid die steeds naast haar ging terwijl zij heel vaak slecht over die meid heeft gepraat. Ze heeft trouwens over iedereen waarmee ze bevriend was slecht gepraat. Ik nooit over haar dus ik dacht ook niet dat ze dat deed, nu zijn we ook geen vrienden meer en hoor ik dat ze echt rot dingen over mij heeft verteld aan mensen. 

nu zijn we al langer geen vrienden meer maar heeft ze me uit het niets op alles geblokkeerd, eerst op TikTok dan op spotify?!?! Wie blokkeert iemand op Spotify?? Ik hou niet eens van de dingen waar zij naar luistert. En moet niet zo zijn want zij heeft me echt dirty gedaan maar toch mis ik de goede momenten en haat ik het dat ze dit doet, het raakt me echt en ik hoopte gewoon dat we als gewoon vrienden konden verder gaan maar blijkbaar niet. En af en toe doet ze gewoon hartstikke aardig alsof ze niet doorheeft dat ik weet wat ze allemaal doet achter mijn rug om.

sorry dat dit zo lang was ik hoop echt dat iemand de tijd neemt om dit te lezen ik heb hier echt last van want zij heeft nog dat slechte beeld over mij in haar hoofd en het doet pijn.

1 reactie

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hey, 

Ik hoop echt dat zelf wel begrijpt dat je iemand die jij beschrijft niet een vriend of vriendin kan noemen. Jij klinkt als een erg aardig en oprecht iemand en je moet je niet slecht gaan voelen door iemand die je een vriendin noemt. Vriend(inn)en zijn er voor elkaar, en zij is dat niet. Als je al hebt geprobeerd met haar te praten, maar dat werkt niet, moet je haar toch misschien niet meer als je (beste) vriendin zien. Er zijn een hoop aardige mensen in de wereld die jouw vriendin willen zijn, dus probeer je er niet te slecht over te voelen, hoe lastig dat ook is.

Veel liefs